Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

Bloggaaja Noora Shingler kuluttaa eniten rahaa vihanneksiin ja juustoihin.

Omat ostot -palvelu sai bloggaaja Noora Shinglerin häpeämään – aikoo rajoittaa tämän tuotteen ostamista

Teksti:
Leena Lukkari
Kuvat:
Juha Salminen
Julkaistu: 24.5.2019
|
Muokattu: 31.8.2020
Ravinnon merkityksestä hyvinvoinnille kirjoittava Noora Shingler syö kasviksia, mutta myös suklaata. Näin kertoo hänen ostodatansakin.

Toimittaja, tuottaja, bloggaaja Noora Shingler, 37, asuu Helsingin Arabianrannassa. Perheeseen kuuluu miesystävä Ossi Paloneva sekä Nooran lapset Isla, 8 ja Hector, 4, Shingler, jotka asuvat äidillään joka toinen viikko.

Noora kirjautui ensimmäistä kertaa Omat ostot -palveluun. Hän tekee ostoksia muuallakin kuin S-ryhmän kaupoissa.

Miltä Omat ostot -palvelu vaikuttaa?

Tämähän on todella havainnollinen ja palveleva. On superkiinnostavaa nähdä, miten oma ruoka-arki muodostuu. Lukujen perusteella meillä kuluu eniten rahaa vihanneksiin, toiseksi eniten juustoihin ja kolmanneksi eniten hedelmiin.

Mitä hedelmiä ja vihanneksia teillä syödään eniten?

Popsimme valtavat määrät banaaneja, koska niitä kuluu smoothie-juomien raaka-aineena. S-ryhmän kaupoista niitä on ostettu vuoden aikana 18 kiloa. Avokadoja on ostettu 8,1 kiloa. Myös luomupaprikoita syömme paljon ja parsakaalia viikoittain.

25–44-vuotiaat naiset ostavat S-ryhmän kaupoista vuodessa keskimäärin 1,2 kiloa avokadoja.

Mitä palvelu kertoo perheesi ruokailutottumuksista?

Syömme kasvis-kalapainotteisesti. Emme osta lihaa, syömme pari kertaa vuodessa ystävien kautta saatua riistaa. Lapsille olen tosin ostanut muutaman kerran nakkeja ja koko perheelle kalkkunaa joitakin kertoja. Rusinaton maksalaatikko on lasten herkku, sitä ostan noin kerran kuussa.

Kauramaitoa olen ostanut 47 litraa. Vielä vuosi sitten suosin Oatlya, mutta kun markkinoille tuli yhtä hyvä kotimainen tuote, siirryimme Kaslinkin ostajiksi.

Keskimäärin 25–44-vuotiaat naiset ostavat S-ryhmän kaupoista vuodessa 3,8 litraa kaurajuomia.

Paljastaako palvelu paheita?

Vuoden aikana olen ostanut 11 karkkipussia ja 21 kertaa suklaata. Suklaa on paheeni, jota syön töissä paljon enemmän kuin mitä tämä palvelu paljastaa. Toinen salainen paheeni on perunarieska – voin syödä ison lätyn yksin!

Muuttaako kurkistus palveluun omaa ostokäyttäytymistäsi?

Muovikassien osalta kyllä. Hävettää, että ostan niitä. Olen ostanut vuoden aikana 40 muovikassia, 15 biohajoavaa kassia, kolme paperikassia ja yhden kestokassin. Tästä eteenpäin aion vähentää muovipussien kulutukseni puoleen.

25–44-vuotiaat naiset ostavat S-ryhmän kaupoista keskimäärin 41 muovikassia vuodessa.

Omat ostot -palvelu

  • Löydät palvelun uudistuneesta S-mobiilista tai kirjautumalla S-Kanavalle.
  • Voit seurata S-Etukortilla tehtyjä ostoja S-ryhmän valikoiduissa liikkeissä kuten ruokakaupoissa.
  • Näet esimerkiksi, mitä tuotteita ja kuinka paljon olet ostanut vuoden sisällä, mistä ja mihin aikaan vuorokaudesta käyt useimmiten kaupassa.
  • Palvelussa näkyy ostot S-ryhmän Prisma-, S-market-, Sale-, ABC-, Alepa-, Food Market Herkku sekä Kodin Terra -ketjuista. Muiden ketjujen, kuten Sokoksen, Emotionin, Marks & Spencerin sekä verkkokauppojen ostokset tuodaan palveluun vaiheittain.

Lue, mikä yllätti muut Omat ostot -palveluun kurkistaneet tutut kasvot