Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

Helpotus työmatkalaisen hotellireissuihin: ei enää jonotusta respassa – hommat hoituvat kännykällä

Teksti:
Yhteishyvä
Kuvat:
SOK
Julkaistu: 17.1.2019
|
Muokattu: 1.4.2022
Sovellus toimii työmatkalaisen assistenttina ja auttaa ajanhallinnassa.

Hotellivaraus, sisäänkirjautuminen ja maksaminen parilla huiskauksella? Nyt se on mahdollista!

Sokos Hotellit julkaisi tammikuussa 2019 uuden sovelluksen, jolla hotellin varaaminen käy nopeasti ja helposti. Myös sisään- ja uloskirjautuminen sekä maksaminen hoituvat puhelimen kautta. Sovelluksen avulla voi navigoida hotellin pysäköintialueelle sekä tarkistaa aamiaisen, saunavuorojen sekä ravintoloiden aukioloajat.

Työmatkustuksen osuus S-ryhmän hotellien majoitusmyynnistä on noin 65 prosenttia. Uusi sovellus onkin suunniteltu juuri työmatkustajien tarpeisiin. Nyt ensimmäisessä vaiheessa sovellusta pääsevät käyttämään S-Card-kanta-asiakasohjelman jäsenet.

Aiemmin esimerkiksi sihteeri varasi ja suunnitteli työmatkat.

”Aiemmin esimerkiksi sihteeri varasi ja suunnitteli työmatkat, mutta nykyisin tämä on yhä useammin matkustajan itsensä vastuulla. Uudella sovelluksella haluamme helpottaa näiden matkojen suunnittelua ja hallinnointia”, markkinointijohtaja Outi Vitie SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta kertoo.

Uusi sovellus auttaa työmatkalaista ajanhallinnassa: esimerkiksi uloskirjautumisen ja laskun voi hoitaa jo huoneessa ja hotellista voi lähteä omaan tahtiin ilman jonottamista.

Mobiiliavain ja ravintolavaraus kehitteillä

Palvelun kehittämisessä on kuultu kanta-asiakkaiden toiveita. Loyalty Program Manager Sirpa Ojala SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta kertoo, että kehitystyö jatkuu.

"Esimerkiksi mobiiliavainta on toivottu, ja sitä työstämme jo."

Ojalan mukaan sovellukseen on tarkoitus saada myöhemmin myös muun muassa mahdollisuus ravintolan varaamiseen. Tulevaisuudessa sovelluksen kautta voisi myös tilata ruoan ja maksaa ravintolalaskun.

"Vapaa-ajan matkustajalle voitaisiin tarjota S-ryhmän ulkopuolisiakin palveluita kuten vinkkejä nähtävyyksistä."

Vapaa-ajan matkustajalle voitaisiin tarjota vinkkejä nähtävyyksistä.

S-ryhmän asiakasomistajat saavat sovelluksen käyttöönsä tämän vuoden aikana.

Lue myös

Lisää aiheesta