S-gruppens restauranger i Raflaamo.fi - Yhteishyvä

S-gruppens restauranger i Raflaamo.fi

Raflaamo kokoaa S-ryhmän ravintolat

Behöver du hjälp med att välja lunch- eller middagsrestaurang? Tjänsten Raflaamo.fi innehåller information om S-gruppens över 600 restauranger, barer och kaféer. Varför inte bekanta sig med restaurangernas menyer på förhand?

some.share_label
contributors.writer
Heidi Hänninen
contributors.photo
SOK

Den drygt ett år gamla tjänsten Raflaamo.fi har etablerat sig som redskap för val av restaurang, bar och kafé. Normalt har tjänsten cirka 95 000 besökare per vecka, men under till exempel alla hjärtans dag-veckan besöktes tjänsten över 120 000 gånger.  

Syftet med Raflaamo.fi, som innehåller information om S-gruppens över 600 restauranger, barer och kaféer runt om i landet, är bland annat att lotsa kunderna rätt. Tjänsten hjälper barnfamiljer, vegetarianer, vänner av det italienska köket och många andra grupper att hitta restauranger med önskad profil. Via tjänsten kan man bland annat beställa bord, läsa menyer, bekanta sig med restaurangernas erbjudanden och ge respons.

"Tjänsten Raflaamo.fi sover aldrig. På morgonen och förmiddagen förbereder restaurangerna, barerna och kaféerna dagens lunch och på eftermiddagen presenterar de sina after work-program och kvällsutbud", säger marknadschef Katri Sedoff.

Tjänsten är utvecklad för mobila terminaler så som smarttelefoner och pekplattor, men den är också tillgänglig från vanliga datorer. Raflaamo.fi använder sig av apparatens positionsdata och visar de närbelägna restaurangerna, barerna och kaféerna i avståndsordning.  

Katri Sedoff berättar att tjänsten lämpar sig för användning i både större och mindre städer – man kan alltså söka restauranger, barer och kaféer i till exempel Helsingfors och Kouvola. Raflaamo.fi är ett utmärkt verktyg för bland annat semesterfirare som besöker främmande orter i Finland.       

"Under sommaren kommer S-gruppens alla terrasser och deras tjänster att finnas sammanställda i tjänsten, vilket gör det lätt att hitta ett ställe som motsvarar de egna önskemålen", avrundar Katri Sedoff.

Tjänsten Raflaamo.fi:s egenskaper och funktioner utvecklas fortlöpande enligt kundernas respons. Till en början visades exempelvis restaurangernas lunchmenyer endast för den aktuella dagen, men på kundernas begäran visas menyerna nu för hela veckan. 

MER INFORMATION PÅ FINSKA:

Raflaamo.fi

I artikelserien Bättre betjäning berättar vi hur S-gruppens hotell och restauranger finslipar sin betjäning.

publication_info.published_label: 24.4.2015
publication_info.modified_label: 11.12.2018
some.share_label