Täyttääkö lapsesi tänä vuonna 10 vuotta? Hän saa pian yllätyslahjan – Aku Ankka kannustaa lukemaan - Yhteishyvä
Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

Täyttääkö lapsesi tänä vuonna 10 vuotta? Hän saa pian yllätyslahjan – Aku Ankka kannustaa lukemaan

Operaatio Ankka näkyy myös ABC-asemilla.

Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n kampanja lahjoittaa Aku Ankka -lehdet kuukauden ajaksi kaikille vuonna 2009 syntyneille lapsille. Sarjakuvilla halutaan tukea lukutaitoa.

Jaa Somessa
Koostaja
Yhteishyvä
Kuvat
Sanoma/SOK

Asuuko kotonasi tänä vuonna 10 vuotta täyttävä lapsi? Hän tulee todennäköisesti ilahtumaan lähiaikoina, kun kodin postiluukusta putoaa Aku Ankka -lehdet kuukauden ajan.

Kyseessä on Operaatio Ankka eli Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n kampanja, jossa kaikille vuoden 2019 aikana 10 vuotta täyttäville lapsille lahjoitetaan kuukauden Aku Ankka -lehdet tammikuussa 2019. Myöhemmin keväällä myös kaikille Suomen ruotsinkielisille 10 vuotta täyttäville lapsille lahjoitetaan kuukauden Kalle Anka -lehdet.

Aku Ankka -lahjoituksella halutaan kannustaa lapsia lukemaan ja korostaa lukemisen merkitystä osana perheiden arkea. Lukutaito turvaa jatko-opinto- ja työelämätaitojen kehittymistä sekä suomalaisen työn kilpailukykyä. Oivaltavasta kielenkäytöstään tunnettu Aku Ankka on jo vuosien ajan innostanut lapsia lukemisen äärelle.

Kampanjan suojelijana toimii Rouva Jenni Haukio.

Takapenkkiläisille luettavaa

Operaatio Ankassa on mukana 12 yritystä ja yhteisöä eri toimialoilta. Yksi tukijoista on ABC-ketju, jonka asemilla kampanja tulee näkymään alkukevään aikana.

Jokaiseen 58 ABC-liikennemyymälään on tulossa helmikuun puolessa välissä Aku Ankan taskukirjoja asiakkaille lukukappaleiksi. Lisäksi liikennemyymälöissä on jaossa kolmen kuukauden digi-Aku-latauskortteja veloituksetta, jotta luettavaa riittää myös automatkoille. Latauskortteja on jaossa rajallinen määrä.

"ABC työllistää tuhansia ihmisiä Suomessa. Meille on tärkeää, että suomalainen työ pysyy kilpailukykyisenä tulevaisuudessakin. Tässä kampanjassa mukana oleminen on meille ylpeyden aihe, jotta voimme tukea lasten lukutaitoa ja kehittymistä", kertoo ketjujohtaja Harri Tuomaala SOK ABC-ketjuohjauksesta.

Lue myös

Julkaistu: 7.1.2019
Muokattu: 17.5.2019
Jaa Somessa