Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

Parasta juuri nyt: näiden reseptien avulla hyödynnät kasvikset, kun ne ovat parhaimmillaan ja edullisimmillaan

Kuukauden ajankohtaisia kasviksia seuraamalla saat napattua ostoskoriin vihannekset, juurekset, hedelmät ja marjat, jotka ovat sekä parhaimmillaan että edullisimmillaan. Löydät ne paraatipaikoilta Prismoista ja S-marketeista, mikä tekee sesongin parhaiden kasvisten suosimisesta helppoa.
Teksti:
Yhteishyvä
Kuvat:
Panu Pälviä
Julkaistu: 20.4.2016
|
Muokattu: 22.2.2024

Appelsiini

Nyt saa syödä appelsiineja niin, että napa paukkuu! Nauti mehukkaat appelsiinit sellaisenaan tai paloittele niitä raikkaaseen hedelmäsalaattiin. Appelsiineja kannattaa käyttää myös pääruokiin ja salaatteihin. Herkuttele appelsiineja myös leivonnaisissa.

Lue lisää appelsiinista ja katso reseptit!

Veriappelsiini

Veriappelsiinin odotettu sesonki alkaa! Veriappelsiinissa maku ja terveys yhdistyy: siinä on eniten C-vitamiinia kaikista sitruksista. Veriappelsiinit ovat erityisen makeita ja mehukkaita, mutta niiden kausi on lyhyt, joten sanonta "harvinaista herkkua" sopii tälle hedelmälle hyvin.

Lue lisää ja katso reseptit!

Puoliveriappelsiini

Puoliveriappelsiinin hedelmäliha voi olla punertava, mutta mehu muistuttaa tavallisen appelsiinin mehua. Tästä huolimatta mausta on tunnistettavissa veriappelsiinin herkkä ja tyylikäs aromi. Kokeile puoliveriappelsiinia suolaiseen ruokaan sitruunan sijaan.

Pomelo

Yhdestä pomelosta riittää syötävää moneen herkkuun! Pomelon paksu kuori suojaa hedelmää kuivumiselta. Kuori poistetaan samalla tavalla kuin appelsiinista. Suuren kokonsa vuoksi pomelon hedelmäliha on hieman muita sitruksia kuivempaa ja siksi sen saa lohkojen kalvojen poistamisen jälkeen revittyä siististi vaikkapa salaatin sekaan.

Mandariini

Mandariinit viimeistelevät pikkusitrusten sesongin. Aromikkaan, ohutkuorisen hedelmän maku sen kuin vain kehittyy poimimisen jälkeen. Neljästä mandariinista saat päivän C-vitamiinit. Mandariini sopii niin ruoanlaittoon kuin leivontaankin.

Kokkaa myös kalaa!

Mausta tuoreilla yrteillä