Edelliset voittajat Boltsi (2019) ja Rostis (2020) ovat olleet todellisia hittituotteita. Jos sinulla on tai yritykselläsi on kunnianhimoinen idea uudesta tuotteesta, tämä kisa on juuri sitä varten. Hakulomake löytyy tästä (linkki ohjaa sinut MTV:n verkkosivuille).
Haku on auki 7.12.2020–13.1.2021. Alkukarsintojen jälkeen 5–7 finalistia saavat S-ryhmältä 15000 euroa tuotekehitykseen ja heidän taivaltaan kuvataan kevään aikana ja televisiosarjaa aletaan esittää MTV:llä kesällä 2021.
Kisan tuomaristossa istuvat kolmannella tuotantokaudella kokki ja ruoan monialayrittäjä Jyrki Sukula, Finlaysonin nostamisesta nykykuluttajien tietoisuuteen tunnettu Jukka Kurttila, tuotekehitysyhtiö Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma, sekä S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.
Ja vaikka kisan voittaa lopulta vain yksi, kaikki vuoden 2020 finalistit saivat tuotteensa S-kauppojen valikoimaan. Finalisteille on tullut myös menestystä muualla: Villipesto valittiin esimerkiksi Vuoden luomutuotteeksi.
”Kilpailun ja tv-sarjan aikana saatu näkyvyys on erinomainen startti uuden tuotteen lanseeraukselle”, Sampo Päällysaho kannustaa hakijoita S-ryhmän tiedotteessa.