Ravitsemus | Yhteishyvä
Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

Ravitsemus

Kaikki aiheesta Ravitsemus

Ostoskärryssä kasviksia
Ostoskärryssä kasviksia

8 asiaa, jotka vegaanin kannattaa lisätä ostoslistalle joka viikko

Ketoruokailijan kannattaa rasvan lähteinä suosia pehmeitä, tyydyttymättömiä rasvoja, kuten kasviöljyjä ja niistä tehtyjä margariineja sekä kalaa, avokadoa, pähkinöitä ja siemeniä.
Ketoruokailijan kannattaa rasvan lähteinä suosia pehmeitä, tyydyttymättömiä rasvoja, kuten kasviöljyjä ja niistä tehtyjä margariineja sekä kalaa, avokadoa, pähkinöitä ja siemeniä.

Miten syö ketoruokailija? Ravitsemusterapeutti neuvoo parhaan tavan toteuttaa ketoruokavalio

Herkkävatsaisen kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että ruokavaliossa on riittävästi kuitua.
Herkkävatsaisen kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että ruokavaliossa on riittävästi kuitua.

Herkän vatsan oireilu kuriin: Älä karsi liikaa ruokia ja kiinnitä huomiota uneen, stressiin ja liikuntaan

Ravitsemustieteilijä Henna Vepsäläinen
Ravitsemustieteilijä Henna Vepsäläinen

Ravitsemustieteilijää kismittää somen ruokahuuhaa: "Yksittäisten ruoka-aineiden ihannointi tai haukkuminen on turhaa"

Ravintolaskuri
Ravintolaskuri

S-mobiilin ravintolaskuri kertoo, jos ruokaostoksissasi on liikaa suolaa, rasvaa tai sokeria – näin se toimii

Ravintolaskuri
Ravintolaskuri

Perheenäiti testasi uutta ravintolaskuria ja yllättyi tuloksista – Miten paljon ostoskoriin sujahtaa piilosuolaa?

Kuitua lautasella
Kuitua lautasella

Syötkö liian vähän kuitua? Tilannetta on helppo muuttaa

Onko peruna terveellistä? – Ravitsemusterapeutti listaa, miksi sen syöminen kannattaa
Onko peruna terveellistä? – Ravitsemusterapeutti listaa, miksi sen syöminen kannattaa

Onko peruna terveellistä? – Ravitsemusterapeutti listaa, miksi sen syöminen kannattaa

Tara Junker
Tara Junker

Nuoret syövät usein liian yksipuolisesti - ravitsemustieteilijä toivoisi iloa perheiden ruokapöytään

Mustikka tiedetään terveelliseksi.
Mustikka tiedetään terveelliseksi.

Metsän sininen supermarja – tiesitkö nämä mustikan terveysvaikutukset?

Pelkästään kasvikunnan tuotteita sisältävässä vegaaniruokavaliossa raudasta saattaa tulla puutetta.
Pelkästään kasvikunnan tuotteita sisältävässä vegaaniruokavaliossa raudasta saattaa tulla puutetta.

Raudan puutteesta saattavat kärsiä esimerkiksi vauvat ja murrosikäiset tytöt

Säännöllinen ruokarytmi tukee työtehoa ja -vireyttä myös etätyöarjessa.
Säännöllinen ruokarytmi tukee työtehoa ja -vireyttä myös etätyöarjessa.

Miten kannattaa syödä etätöissä? Näin selätät etätyöarjen ruokahaasteet

Kananmuna on käyttöominaisuuksiltaan ja ravintosisällöltään yksi monipuolisimmista raaka-aineista.
Kananmuna on käyttöominaisuuksiltaan ja ravintosisällöltään yksi monipuolisimmista raaka-aineista.

Voiko kananmunaa syödä päivittäin? Onko siinä liikaa kolesterolia? Selvitimme kananmunan ravitsemusfaktat

Osa sokerin terveyshaitoista johtuu siitä, että se korvaa ruokavaliossa terveellisempiä ruokia.
Osa sokerin terveyshaitoista johtuu siitä, että se korvaa ruokavaliossa terveellisempiä ruokia.

Osa lapsista on sokerin suurkuluttajia – näin kiinnität huomiota sokerin käyttöön

Piimällä on suomalaisessa ruokakulttuurissa pitkät perinteet.
Piimällä on suomalaisessa ruokakulttuurissa pitkät perinteet.

Piimästä pitävät ainakin suolisto ja sydän

Maija Soljanlahti katselee iloisennäköisenä vanhaa rouvaa, joka kävelee hänen ohitseen.
Maija Soljanlahti katselee iloisennäköisenä vanhaa rouvaa, joka kävelee hänen ohitseen.

Maija Soljanlahti saa usein senioreilta palautetta: ”Kiva, kun et kieltänyt mitään”