Uutispommihan se oli, kun S-ryhmä kertoi viime vuoden lopulla, että Coop-merkki korvaa tutun Rainbow-merkin. Uutinen nousi monen median luetuimpien juttujen joukkoon, ja huolestuneiden Rainbow-fanien kommentit valtasivat somealustat.
Merkkimuutoksen taustalla on muun muassa se, että hinnan merkitys korostuu ostopäätöksissä. Kuluttajien ostoskoriin päätyy kauppareissulla yhä useammin kaupan oman merkin tuote, sillä ne ovat brändituotteita edullisempia. Pohjoismaiseen Coop-tuotemerkkiin siirtyminen näkyy S-ryhmän kauppojen asiakkaille tulevaisuudessa laajempana valikoimana ja vieläkin edullisimpina hintoina.
Coop-tuotteita tuodaan valikoimiin asteittain: ensin loppuun myydään kunkin tuotekategorian Rainbow-tuotteet. Coop-tuotteita löytyy kaupoista kuitenkin reilusti jo nyt ja lisää uutuuksia tulee pitkin vuotta.
Poimimme tämänhetkisestä Coop-tuotteiden valikoimasta viisi markettilöytöä.