”Kaikella pitää olla nimi. Jos sulla ei ole nimeä, et ole olemassa.”
Jukka Kurttila nauraa ja kysyy, tarvitseeko tämän enempää nimen tärkeyttä perustella. Jokin nimi on oltava, mutta itse tuote ja sen tarina on nimeä tärkeämpi.
”Tuotteilla on välillä niin mielenvikaisia nimiä.”
Hyvänä esimerkkinä Kurttila mainitsee viime vuosina suureen suosioon nousseen Kolmen kaverin jäätelön, joka on hänen mielestään ”ihan pöllö nimi”.
”Ei se ole mikään nelikirjaiminen mieleen jäävä sana, mutta se kertoo tarinan ja on siksi hyvä nimi.”
Nimet elävät ajassa. Nyt suositaan tarinallisuutta, ytimekkyyttä ja havainnollisuutta. Vaikka tuote on nimeään tärkeämpi, ei sen merkitystä pidä vähätellä. Ensimmäiset ostopäätökset tehdään nimen ja pakkauksen perusteella. Jos tuote pitää lupauksensa, nimen merkitys vähenee ja ostopäätökset tehdään sisällön perusteella.