Suomalainen menestysresepti 2024 -kilpailussa haluttiin ottaa kuluttajatutkimus mukaan heti alussa, jotta nähdään missä vaiheessa kilpailijat ovat menossa ja nouseeko heidän joukostaan selkeitä suosikkeja.
Kymmenen semifinalistia ovat kuluttajamaistatuksesta mielissään, sillä he ovat saaneet ainutlaatuisen tilaisuuden testauttaa tuotteidensa potentiaalia ja saada palautetta.
Kalatuotteiden kanssa kilpailussa mukana olevat Roy Norro ja Ari Seppälä ovat saman ongelman edessä: pitääkö kalan maistua kalalta vai ei?
”Toiset ovat sitä mieltä, että paras kala on kalapuikko ja toisten mielestä kalan omaa makua on korostettava”, kalamakkaraa kuluttajilla maistattanut Norro pohtii.
”Monet arvostavat perusajatusta, että kotimaista kalaa pitäisi syödä enemmän ja monipuolisemmin, mutta on vaikeaa luoda makumaailma, joka olisi kaikille mieleinen”, Seppälä summaa kuluttajien mielipiteitä hänen kalakastikkeistaan.