Martti Paatela sai kuluttajatutkimuksesta paljon mietittävää, sillä kuluttajien mielestä tuotteessa oli paljonkin parannettavaa. Aiemmin makunsa puolesta tuomariston hurmannut eväsleipä olikin tuotantolinjaston jäljiltä vain varjo entisestään.
”Ajattelin, että tämä on tällainen leppoisa koko perheen ruokaohjelma, mutta tässä onkin käyty draaman kaaren jokainen piste ainakin kilpailijan näkökulmasta läpi”, Martti lohkaisee.
Kisassa on nyt jaossa viimeiset pisteet, joita viikkotehtävistä on mahdollista napata. Finalistien täytyy tehdä tuotteestaan mainosvideo.
”Pitäisi saada kiteytettyä viesti, että kuluttaja tarvitsee juuri tätä tuotetta”, kilpailun tuomari Jyrki Sukula sanoo.
Tehtävänanto saa Martin mietteliääksi.
”Isoin haaste on tässä se kuluttajan massiivinen ennakkoluulo kasvipohjaisen ruoan mausta. Miten me pääsemme tämän pahvinmakuisen ja poskettoman kokoisen ennakkovaikutelman yli meidän mainosvideolla?” Martti pohtii tehtävää.
Apua mainosviestinsä kiteyttämiseen Martti saa tuomaristoon kuuluvalta Finlaysonin luovalta johtajalta Jukka Kurttilalta.
”Käännä toi siihen, että se ei tarkoita, että pelastat maapallon. Se tulee bonuksena. Mutta sä vastustat paskoja makuja tuossa kategoriassa”, Kurttila analysoi.
Martti päätyy kuvaamaan mainosvideota pellon laidalle.
”Tehtävän kärjeksi hioutui maku edellä”, hän kertoo.
Videon kuvauksissa kuitenkin marssitaan mielenosoituskylttien kanssa vihanneksiksi pukeutuneina. Nähdään myös sohvalla istuvat sammakko ja prinsessa.
Millaisen videon Martti saa aikaiseksi ja mitä tuomaristo siitä ajattelee? Se selviää Suomalaisen menestysreseptin kauden yhdeksännessä jaksossa, joka nähdään MTV:llä tiistaina 16.1.2024 kello 20.