"Tulin HOK-Elantoon vastavalmistuneena kauppatieteilijänä S-Trainee-ohjelman kautta. Aloitin urani hinnoittelemalla kirjoja Inexin varastolla. On helpompi johtaa ihmisiä, kun tuntee heidän työtään eri puolilla isoa organisaatiota. Olen aina ollut kiinnostunut muodista ja kauneudesta, joten toimialana Sokos ja Emotion olivat itselleni luonteva valinta. En saisi tällaisia kiksejä, jos työskentelisin autokaupassa!
Sokos on uuden aikakauden alussa. Olemme tehneet isoja uudistuksia, selkeyttäneet tuotevalikoimaamme ja satsanneet brändeihin. Käyttötavarakauppa on haastavaa, koska periaatteessa kukaan ei näinä päivinä tarvitse enää mitään ylimääräistä. Muotibisnes on erilaista kuin leivän ja maidon myynti.
Muodin ja kauneuden tavaratalo sykkii hyvästä asiakaspalvelusta. Minun tehtäväni on saada henkilökunta kukoistamaan ja johtaa heitä niin, että he yltävät parhaimpaansa. Liiketoiminnan pitää olla kannattavaa, mutta jokaisen numeron takana on aina ihminen, ja tulokset tehdään yhdessä. HOK-Elanto on talo, jonka arvomaailmaan on helppo sitoutua.
Myymälän täytyy olla kaunis, valikoiman kattava ja esillepanon houkutteleva, mutta asiakas on meille kaikkein tärkein. Toisinaan ehdin itsekin heittäytyä asiakaspalvelun pyörteisiin osastoilla liikkuessani, mikä on aina palkitsevaa ja inspiroivaa.
Haluan vaalia työilmapiiriä, jossa asioista ei tehdä liian monimutkaisia. Liputan toimintakulttuuria, joka syntyy iloisesta tekemisen meiningistä, henkilöstön hyvästä sisäisestä viestinnästä ja asiakkaan henkilökohtaisesta huomioimisesta. Hymy ei maksa mitään. Meillä jokainen myyjä haluaa olla asiakkaan luotettu."
Juttusarjassa kerrotaan S-ryhmän ja bonusyhteistyökumppaneiden ammattilaisten tarinoita.