Niskasen vaatteet ovat ajattomia ja klassisia. Osa malleista on pysynyt valikoimassa yli vuosikymmenen, mutta suunnittelija seuraa toki trendejäkin.
”Kun ihminen tuntee tyylinsä, hän voi hankkia trendikkäämpiäkin asuja.”
”Vaatteeni ottavat kantaa trendeihin, mutta pikamuodille sanon jyrkän ein. Haluan tehdä vaatteita, jotka toimivat ja palvelevat pitkään. Asiakkailla on vastuu siitä, mitä he ostavat vaatekaappiinsa.”
Niskanen ajattelee, että kun ihminen tuntee tyylinsä, hän voi hankkia trendikkäämpiäkin asuja. Ainakin, jos tietää käyttävänsä niitä pitkään tai on valmis huolehtimaan trendivaatteiden jälleenmyynnistä.
”Vaatetta pitää arvostaa”, Niskanen sanoo. Hän itse arvostaa työtään.
”Olen rakentanut yritystäni ja mallistoani vastuullisesti ja harkiten, mutta myös tunteella ja intuitiolla. Kun tuote on laadukas ja toimiva, asiakkaat tulevat takaisin.”
”Ihmiset ostivat vaatteitani koko pandemia-ajan. Se oli ihanaa.”
Kesken koronapandemian Niskasen yrityksen tulos pomppasi reilusta 500 000 eurosta pitkälti yli 900 000 euron. Miten se onnistui aikana, jolloin monilla vaateyrityksillä oli suuria vaikeuksia?
”Poikkeusoloissa aloimme kehittää verkkokauppaa, ja koko pandemia-ajan ihmiset ostivat vaatteitani. Se oli ihanaa.”