Ensimmäiset viisi vuotta Leino suunnitteli vaatteita samalla, kun pelasi jääkiekkoa: NHL:n jälkeen Latvian Riiassa ja viimeiseksi Ruotsin Växjössä. Viimeisen kauden jälkeen hän palasi Suomeen ja päätti katsoa rauhassa, jatkaako uraansa jääkiekkoilijana.
Tuli kesä, sitten syksy. Leino ei yksinkertaisesti palannut jäälle. Se tarkoitti sitä, että Leinon ura jääkiekon parissa oli ohi, mutta vaatebisneksessä hän oli vasta pääsemässä vauhtiin. Viime vuodet hän on toiminut Billebeinon toimitusjohtajana ja alkanut perehtyä myös yrityksen lukuihin.
”Aloin viime vuonna ensimmäistä kertaa katsoa Billebeinon menestystä tarkemmin numeroina”, Leino kertoo.
Billebeinon kasvu on ollut nopeaa. Ensimmäisenä vuonn liikevaihto oli Leinon mukaan 50 000 euroa, toisena 250 000, kolmantena jo miljoonan. Nyt liikevaihto on ylittänyt neljä miljoonaa euroa. Osa yrityksen tuloksesta tosin tulee Billebeinon pyörittämiltä padel-kentiltä. Kasvun myötä Billebeino on palkannut uusia työntekijöitä, joita on nyt 14.
”Seuraavaksi myös vanhemmat naiset pitäisi saada kiinnostumaan brändistä.”
Nykyään Billebeinoa voi ostaa muun muassa Sokos-tavarataloista. Valikoimaa on laajennettu pikkuhiljaa, etteivät asiakkaat hämmentyisi uutuuksista. Pipojen ja lippisten jälkeen valikoimaan tuli huppareita, T-paitoja ja collegeita, sitten housuja ja takkeja.
”Olemme tehneet miestenvaatteita yhdeksän vuotta, ja tunnemme sen asiakaskuntamme. Naistenvaatteita olemme tehneet vasta puolitoista vuotta.”
Leinon mukaan miesasiakkaita on nuorista viisikymppisiin, mutta naistenvaatteita ostavat enimmäkseen nuoret ja trendikkäät naiset.
”Seuraavaksi myös vanhemmat naiset pitäisi saada kiinnostumaan brändistä.”