Vieraiden vastaanottaja | Yhteishyvä
Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.
Vieraiden vastaanottaja

Janne Larinen, ravintolapäällikkö, Original Sokos Hotel Seurahuone Savonlinna, Osuuskauppa Suur-Savo

Vieraiden vastaanottaja

Teksti:
Marika van Moorsel
Kuvat:
SOK
Julkaistu: 22.5.2014
Muokattu: 31.8.2020
Original Sokos Hotel Seurahuone Savonlinnan ravintolapäällikkö nauttii työnsä vaihtelevuudesta ja ilmapiiristä.

"Aloitin Original Sokos Hotel Seurahuone Savonlinnassa syyskuussa 2012. Ravintolapäällikkönä vastaan hotellin ravintola Perlina di Castellon ja kahvio Opera Loungen toiminnasta. Tehtäviini kuuluvat myös hotellin aamiaistarjoilut ja kokouspalvelut.

Työni on todella monimuotoinen, ja sen vaihtelevuus onkin asiakkaiden jälkeen parasta. Työkaverit ja hyvä ilmapiiri ovat niin ikään tärkeitä. Olen luonteeltani ulospäin suuntautunut ja sosiaalinen, siksi asiakaspalvelu on elämäni suola enkä haluaisi tehdä mitään muuta.

Ravintolaan tuleva asiakas otetaan vastaan aina vieraana, ei vain asiakkaana. On tärkeää saada hänet tuntemaan olonsa mukavaksi. Jokainen vieras on yksilöllinen, ja sellaisena häntä tulee kohdella.

Hyvä palvelu koostuu pienistä asioista. Kun olen itse ollut asiakas, parhaita kokemuksia ovat olleet ne, joissa palvelutaso on päässyt yllättämään. Mieleen on jäänyt vierailu ravintolassa, jossa jokaiseen ruokaan liittyi tarina. Ammattitaitoinen tarjoilija kertoi sen asiakkaille ennen tarjoilua. Kaiken lisäksi ruoka oli mahtavanmakuista.

Tavoitteeni työssä liittyvät tällä hetkellä ravintolaamme, joka oli suuressa remontissa ja joka avattiin vastikään uudella konseptilla. Tarkoituksena on saada ravintolan toiminta sujumaan. Sen jälkeen takki saattaa olla hetken aikaa melko tyhjä."

Juttusarjassa kerrotaan S-ryhmän ja bonusyhteistyökumppaneiden ammattilaisten tarinoita.

Lisää aiheesta