85 metriä asiantuntevaa asiakaspalvelua – palvelutiskit ovat Food Market Herkun ylpeydenaihe | Yhteishyvä
Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

85 metriä asiantuntevaa asiakaspalvelua – palvelutiskit ovat Food Market Herkun ylpeydenaihe

Food Market Herkun palvelutiskin takana neljä asiakaspalvelijaa touhuaa

Food Market Herkussa on peräti 85 metriä palvelutiskejä.

S-ryhmän ensimmäinen Food Market Herkku avattiin Helsingin keskustassa lokakuussa 2018. Herkku pyrkii monella tapaa olemaan ruokakauppojen edelläkävijä.

Jaa Somessa
Teksti
Sirkku Saariaho
Kuvat
Sami Heiskanen

S-ryhmän ensimmäinen Food Market Herkku avattiin Helsingin keskustassa lokakuussa 2018. Herkku pyrkii monella tapaa olemaan ruokakauppojen edelläkävijä.

Kaupan ylpeydenaihe ovat palvelutiskit. Monipuolisia ja laadukkaita palvelutiskejä on yhteensä 85 metriä. Tuotteiden esillepanoon on kiinnitetty paljon huomiota.

”Palvelutiskit erottavat Herkun muista kaupoista. Ruoankäsittely, käsityöläisyys ja henkilökunnan taidot ovat Herkussa omaa luokkaansa”, Food Market Herkun ketjujohtaja Mika Heikkinen sanoo.

Hyvä esimerkki Herkun nykyaikaisista toimintatavoista on mahdollisuus mobiilijonottamiseen. Vuoronumeron voi varata sovelluksessa jo matkalla Herkkuun. Sovellus ilmoittaa viestillä, kun oma vuoro lähestyy.

Huomattu kansainvälisestikin

Helsingin keskustan Food Market Herkku sai positiivista, kansainvälistä huomiota heti avaamisensa jälkeen. Arvostettu kansainvälinen ruokakauppa-alan asiantuntijaorganisaatio IGD nosti sen vuoden 2018 raportissaan ainoana pohjoismaisena kauppana maailman 16 kiinnostavimman ruokakaupan joukkoon.

Elämyksistä kiitosta sai erityisesti Food Market Herkun Bistro. Raaka-aineet saadaan tiskiltä, ja resepteistä vastaa huippukokki. Lisäksi Bistron ruokalistan hinnoittelu on maltillinen.

”Noteeraus lämmitti. Olemme onnistuneet uudistuksessa todella hyvin”, ketjujohtaja Mika Heikkinen myhäilee.

Raportin ilmestymisen jälkeen Herkku on jatkanut uudistumistaan. Vuoden aikana Herkussa on terävöitetty käytäntöjä ja opittu valtavasti uutta. Herkussa halutaan olla edelläkävijöitä, joten uutta opitaan ja osaamista kehitetään jatkuvasti.

”Olemme vuoden aikana kasvaneet ja kehittyneet. Marraskuussa avasimme Sushi Daily -ravintolan”, Heikkinen sanoo.

Ruokakaupan trendit

Erikoisruokavaliot. Asiakkaat ovat hyvin perillä ruokatrendeistä ja erikosruokavalioista.

Vegaaniset tuotteet. Paljon uusia toimijoita, jotka valmistavat ekologisesti ja eettisesti kestäviä vegaanisia eineksiä lähituottajien raaka-aineista.

Pientuottajat. Paikallisia pientuottajia, jotka tekevät pieniä eriä valmisruokaa tai esimerkiksi juustoja.

Vastuullisuus ja eettisyys. Asiakkaat odottavat luomun ja lähituotannon lisäksi laajaa eettisesti tuotettua valikoimaa.

Uudet toimitustavat ja ajan säästäminen. Kotiin toimitettavissa ruokakasseissa on reseptit ja kaikki ainekset ateriaan. Verkkokaupan noutopisteitä tulee esimerkiksi liikenneväylien varsille tai asemille.

Verkkokaupan kasvu. Arkena kaupan annetaan hoitaa ostosten teko ja toimitus kotiin. Moni kokeilee jo.

Uudet sesongit ja juhlapäivät. Perinteisten juhlapäivien rinnalle nousee uusia. Halloween on jo iso juhla. Naistenpäivä ja ystävänpäivä ovat nousussa.

Hävikin hallinta. Keskustan Food Market Herkku on puolittanut hävikkinsä lyhyessä ajassa. Jäljelle jäänyt ruoka-hävikki lahjoitetaan päivittäin järjestöille.

Muovipakkausten vähentäminen. Harkittu ja vähenevä muovin käyttö kaupassa. Herkussa hedelmien ja vihannesten esillepanot ovat mahdolli-simman muovittomia.

Lue myös:

Julkaistu: 24.1.2020
Muokattu: 24.1.2020
Jaa Somessa