Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

CASE: Silmäasema

Koostaja:
Anni Vanamo
Kuvat:
N/A, na
Julkaistu: 31.10.2018
|
Muokattu: 4.4.2023
”Suomalaiset luottavat Yhteishyvään, miksi emme mekin.” Anne Rantanen, Markkinointipäällikkö, Silmäasema

Laserleikkausten ajanvarausten määrä kasvoi 8 %


Verkkoliikenne Silmäaseman laserleikkaussivustolla kasvoi 15 %

Tavoite

Silmäasema halusi rakentaa ja vahvistaa mielikuvaansa näkemisen asiantuntijana erityisesti yli 40-vuotiaiden naisten keskuudessa. Mitä kaikkea silmäleikkauksilla voidaan hoitaa, ja milloin silmäleikkaus on ajankohtainen? Samalla haluttiin kasvattaa Silmäaseman silmäsairaaloiden tunnettuutta.

Ratkaisu

Haimme vastaukset lukijoita mietityttäviin kysymyksiin suoraan silmäleikkausten asiantuntijalta, ja rakensimme niistä Yhteishyvän lukijoita kiinnostavan, monikanavaisen sisältökokonaisuuden.

Toteutus

Ennen sisällöntuotannon aloittamista Yhteishyvän lukijoilta kysyttiin, mikä silmäleikkauksissa askarruttaa. Vastausten perusteella tuotettiin Yhteishyvän printissä, sekä webissä julkaistu kokonaisuus, joka sisälsi perinteisten artikkeleiden lisäksi myös kattavan videototeutuksen.

Tulokset

Yhteishyvän printissä julkaistun artikkelin lukijatutkimuksen mukainen huomioarvo oli 71 %. Avainsanoilla (laserleikkaus, näköaisti, näöntarkkuus, optiikka, piilolinssi, silmä, silmälasiresepti, silmälasit, aurinkolasit) kohdennettujen Facebook-postausten tavoittavuus oli jopa 50 000 henkeä per postaus. Kyselytutkimus keräsi miltei 3000 vastausta yhden viikonlopun aikana tarjoten arvokasta dataa asiakkaalle.