FODMAP-reseptit: rauhoita herkkä vatsa FODMAP-hiilihydraatteja karttavalla ruokavaliolla | Yhteishyvä
Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.
Sitruunainen kesäkurpitsalohi

FODMAP-reseptit: rauhoita herkkä vatsa FODMAP-hiilihydraatteja karttavalla ruokavaliolla

FODMAP-ruokavalio perustuu huonosti imeytyvien hiilihydraattien karsimiseen. Ruokavaliosta voi olla apua niin herkkävatsaiselle kuin vakavammasta toiminnallisesta vatsavaivasta kärsivälle. Katso asiantuntijoiden vinkit ja monipuoliset reseptit FODMAP-ruokavalion toteuttamiseen.

Mitä FODMAP-ruokavalio tarkoittaa ja miten se kannattaa toteuttaa?

FODMAP-ruokavaliossa lautasella karsitaan muun muassa laktoosia sisältävät maitotuotteet, gluteenia sisältävät viljatuotteet, sipuli, palkokasvit, sienet ja tietyt hedelmät. Koska vältettäviä raaka-aineita on paljon, tulee ruokavalion monipuolisuuteen kiinnittää huomiota. Lue lisää FODMAP-ruokavalion toteuttamisesta ja hyödyistä.

FODMAP-ruokavalioon sopivia reseptejä