”Moni uskoo ostavansa enemmän salaattia kuin suklaata, mutta datasta paljastuva totuus voi yllättää”, johtaja Veli-Pekka Ääri SOK:sta kertoo. Ääri itse yllättyi, kun huomasi nikotiinipurkkaan kuluvan rahan määrän.
Omat ostot -palvelun löydät sekä S-kanavalta että S-mobiilista.
Palvelusta näkee myös, mihin myymälöihin ostokset keskittyvät ja mihin kellonaikaan kaupassa tulee käytyä useimmin.
Paljonko kasviksia tai kotimaisia tuotteita?
”Palvelu kehittyy verkossa jatkuvasti. Työn alla on jo nyt monia asiakkaidemme toivomia uusia ominaisuuksia. Mikäli asiakas haluaa lisätä esimerkiksi kasvisten kulutusta, vähentää ostamiensa muovipussien määrää tai suosia kotimaisia tuotteita, tulemme tarjoamaan tähän jatkossa apukeinoja”, Ääri lupaa.
Ostodataa visualisoiva Omat ostot on yksityiskohtaisin oman kulutuksen analysoinnin mahdollistava palvelu Suomessa.
”Palvelun avulla asiakas voi tarkastella omia ostojaan tuoteryhmien, tuotteiden, ostopaikkojen ja ajankohdan mukaan jaoteltuna ja visualisoituna”, SOK:n asiakkuusjohtaja Pekka Malmirae kertoo.
Omat ostot -palvelussa voi seurata vain henkilökohtaisia ostojaan.
Alkuvaiheessa palvelu toimii vain S-kanavalla, mutta myöhemmin se liitetään osaksi S-mobiili-sovellusta.
Asiakas päättää
Asiakastiedon hyödyntämisessä asiakas on S-ryhmässä kuskin paikalla: asiakas päättää aina mihin hänen asiakas- ja ostotietojaan saa käyttää.
”Kehitämme asiakastiedoilla palveluita, jotka hyödyttävät ennen kaikkea asiakkaita itseään. Uskomme, että monelle asiakasomistajalle omien ostotietojen helppo seuranta ja hyödyntäminen arjessa voi tulevaisuudessa olla jopa Bonusta tärkeämpi syy käyttää vihreää korttia”, Veli-Pekka Ääri kertoo.