Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

Alepat muuttuvat naapurustonsa näköiseksi – vaikuta oman lähikauppasi valikoimaan

Teksti:
Yhteishyvä
Kuvat:
SOK
Julkaistu: 13.8.2018
|
Muokattu: 31.8.2020
Alepoissa on satoja toivetuotteita, jotka tunnistaa korttelitoive-merkistä. Rakastettu palvelu takaa jokaiseen Alepan naapuruston toiveita vastaavat tuotteet.

Korttelitoiveet täydentävät valikoimaa ja muokkaavat myymälöiden tuotetarjonnan vastaamaan alueen asiakkaiden toiveita. Noin 70% korttelitoiveista toteutetaan, ja jo yhden ihmisen toive voi riittää siihen, että tuote tuodaan myymälään.

”Usein yhden asiakkaan toivomaa tuotetta päätyvät ostamaan monet muutkin asiakkaat. Tiettyjen kaupunginosien ominaispiirteet heijastuvat, niin myyntiin kuin korttelitoiveisiin. Esimerkiksi alueilla, jossa myydään enemmän luomua, myös toivotaan enemmän luomutuotteita. Meille on todella tärkeää, että vastaamme jokaisen Alepan asiakaskunnan tarpeisiin”, summaa Alepan Ketjujohtaja Merja Mustonen.

Ajatus Alepan korttelitoiveesta syntyi, kun asiakkaille haluttiin kertoa, kuinka he voivat vaikuttaa oman Alepansa valikoimaan. Korttelitoive aloitettiin keräämällä asiakkaiden toiveita myymälässä ja sähköpostitse. Joka viides Alepan asiakas on esittänyt toiveensa, ja yhteensä niitä on tullut jo 150 000. Nykyään korttelitoiveita voi esittää myös Facebook messengerin korttelitoive-chatin kautta. Korttelitoiveen tunnistaa hyllyssä olevasta korttelitoive merkinnästä.

Lue lisää