Luksuslahjat. Niillä hemmoteltiin nousukauden isiä 1980-luvulla.
Iskä saattoi löytää isänpäivänä paketista ylellistä kosmetiikkaa, taskulaskimen, untuvatakin tai videonauhurin, jossa oli neljän ohjelman tai 14 vuorokauden ohjelmoitava ajastin. Tai stereokeskuksen, jossa oli vahvistin, viritin, kaksoiskasettinauhuri, levysoitin ja kaiuttimet.
Sitten tulivat toisenlaiset ajat.
Lama alkoi tuntua kulutuksessa 1990-luvun alussa. Yhteishyvän sivuilta selviää, että iskää ei silti unohdettu isänpäivän alla. Nyt lahjoissa panostettiin käytännöllisyyteen. 1990-luvun alkuvuosina lehti ehdotti isänpäivälahjoiksi kauluspaitoja ja pitkiä kalsareita – sekä partakoneita, taskulamppuja ja almanakkoja.
Syksyn 1993 hittituotteita isille olivat painepesuri, tikkataulu sekä kotipanimo käymissankoineen ja korkituslaitteineen.
Partavesien varaan laskettiin paljon. Yhteishyvä puhutteli äitejä, jotka halusivat ostaa puolisoilleen isänpäiväksi ilahduttavan, huomaavaisen lahjan. ”Puuttuuko miehen elämästä intohimon korventavaa tulta?” kysyi lehti vuonna 1994 ja vinkkasi lahjaksi viettelevän voimakasta eau de toilettea.
Ysäri-iskä ilahtui todennäköisesti myös, jos lahjapaketista paljastui lempielokuva VHS-videona. Tuon ajan hitti oli esimerkiksi Tähtien sota -trilogia yhteispakkauksessa.
Toivelahja saattoi olla myös 1980-luvun suosikkiartistin Best of -cd-kokoelma. Yhteishyvän levypalstalla nostalgiaa iskälle tarjosivat Chris Rea, Bonnie Tyler, Roxette, Simply Red, Van Halen, Led Zeppelin, Leonard Cohen, Eppu Normaali, Kirka sekä Tangomarkkinoiden kokoomalevy, joissa soivat isän nuoruudesta tutut biisit kymmenen vuoden takaa.
Yhteishyvän sivuilta selviää, että laman hieman taittuessa ja talouden kohentuessa isänpäivän lahjaideat alkoivat olla taas lennokkaampia. Vuonna 1995 Prisman tarjoustuotteena isille oli jännittävä laite:miesten hiuksille tarkoitettu hiusmuotoilija, jonka ainutlaatuinen kääntyvä harja ”tarttuu” hiuksiin hellävaraisesti ja kuivaa ne nopeasti ja täsmälleen oikeaan muotoon.
Samoihin aikoihin Yhteishyvän marraskuun numerot alkoivat muotoutua ”miesten numeroiksi”, joissa käsiteltiin miesten terveyttä ja henkistä hyvinvointia, ruokavaliota ja stressiä, mutta myös erilaisia harrastuksia, kuntoilua, metsästystä, kalastusta sekä muuta ulkoilmaelämää.
Marraskuun 1996 numerossa lukija-Seposta tehtiin muuttumisleikkihengessä VIP-Seppo. Hän kävi parturissa, kosmetologilla, optikolla sekä Sokoksen muotiosastolla stailattavana. Sepolla oli hauskaa, joskin valokuvaajalle poseeraaminen oli hänen mielestään yllättävän raskasta.