Yhteishyvä on vuoden asiakasmedia!
Yhteishyvä oli ehdolla yhteensä neljässä kategoriassa aikakausmedian Editkilpailussa.


Aikakausmedian parhaita palkittiin Editkilpailussa Helsingissä eilen torstaina 15.5. Yhteishyvä palkittiin vuoden asiakasmediana.
Yhteishyvä oli ehdolla yhteensä neljässä kategoriassa: Vuoden asiakasmedia, Vuoden valokuvaaja aikakausmediassa, Vuoden digi ja Vuoden video tai audio aikakausmediassa.
Tuomaristo kiitteli palkintoperusteluissaan Yhteishyvän laajuutta ja monipuolisuutta.
”Huolellisesti konseptoidussa lehdessä on hyvä tasapaino yhteiskunnallisten aiheiden, kuluttamisen, ruoan ja vastuullisuusteemojen kanssa. Laadukkaat monikanavaiset ruokasisällöt ansaitsevat erityisen kiitoksen”, perusteluissa todetaan.
Reetta Pasanen palkittiin Vuoden valokuvaajana aikakausmediassa. Pasanen ottaa Yhteishyvän ruokakuvat.
”Reetta Pasasen kuvat ovat kulmasta kulmaan täyttä herkkua! Raikkaissa ja rohkeissa ruokakuvissa kuvauskohteet asettuvat osaksi suurempaa visuaalista kertomusta – kuvaajalla on taito luoda tutun tuntuista surrealismia. Kuvissa ilahduttaa kuvaajan kyky leikkiä, heittäytyä ja kuvitella tunnelmia luomiinsa maailmoihin. Pasanen todistaa, että ruokaa voi kuvata mielikuvituksellisella ja yllätyksellisellä otteella”, tuomaristo perusteli.
Yhteishyvä on S-ryhmän asiakasmedia, joka täyttää tänä vuonna 120 vuotta. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä printtilehti on S-ryhmän asiakasomistajien etu. Verkossa Yhteishyvä tavoittaa noin 500 000 suomalaista viikossa. Vuonna 2024 Yhteishyvä oli kokonaistavoittavuudeltaan Suomen suurin aikakausmedia. Painetun lehden levikki on 650 000 kpl.
”Yhteishyvä on viime vuosina tehnyt kovaa kasvua monikanavaiseksi mediabrändiksi. Yhteishyvä on jo 120 vuotta tuonut helpotusta arkeen. On upeaa, että myös aikakausmedia on palkinnon myötä nähnyt kehityksemme. Haluamme myös tulevaisuudessa olla mediabrändi, jonka tekemiset huomataan ja muistetaan”, sanoo Yhteishyvän päätoimittaja Asta Kujala.