Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry palkitsi Alepa-fillarit vuoden sponsorointiteoksi. Ehdolla kisassa oli kaikkiaan 44 osallistujaa.
Tuomariston mukaan kisan taso on vuosien varrella noussut.
Alepa-fillarit valikoitui voittajaksi, sillä ne ovat muuttaneet kaupunkikulttuuria, helpottaneet ihmisten liikkumista pääkaupunkiseudulla sekä parantaneet kuluttajien mielikuvaa Alepasta.
”Todella upeaa saada arvostusta ammattilaisilta”, kommentoi HOK-Elannon viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas Ahola.
Kirkkaankeltaisilla kaupunkipyörillä poljettiin vuonna 2018 kaikkiaan yli kolme miljoona matkaa. Kilometrejä kertyi HSL:n mukaan noin 6,4 miljoonaa.
Sponsor Insightin tekemässä tutkimuksessa kävi ilmi, että 68 prosenttia Helsingin seudulla asuvista muisti Alepan sponsoroivan kaupunkifillareita.
Vuoden Sponsorointiteko ja tapahtumat 2018 -palkinnot
Vuoden sponsorointiteko: Alepa-fillarit
Vuoden sponsorointikohde: Amos Rex
Vuoden sponsori: Neste Oyj
Yleisöäänestys sponsori: Taloon.com x Biisonimafia
Yleisöäänestys tapahtuma: Valtteri Bottas Duathlon
Vuoden vastuullisuuskampanja: Alepa-fillarit
Vuoden urheilusponsorointi: Toyotan Start Your Impossible -liike
Vuoden kulttuurisponsorointi: Fortum Singalong Shuttle
Vuoden kansainvälinen toteutus: The Gas Fest
Vuoden tapahtuma: The Gas Fest
Vuoden B2B-tapahtuma: The Gas Fest
Vuoden B2C-tapahtuma: Urheilugaala
Ammattilaisten valinta (paikan päällä äänestetty): MAMMA MIA! -musikaali