"Olen onnekas saadessani työskennellä Kolin mielettömissä maisemissa. Välillä näkymään tottuu, mutta asiakkaat muistuttavat, kuinka hienoa ympärillä on. Paikka on upea kaikkina vuodenaikoina, mutta ruskan jälkeen odotan innokkaasti lumen peittämiä rinteitä ja monojen kopsetta ravintolassa.
Tulin aluksi töihin hotellin puolelle vastaanottoon. Vannoin tuolloin, ettei minusta koskaan tule tarjoilijaa. Muutaman vuoden jälkeen siirryin kuitenkin vähitellen ravintolan puolelle. Vuoropäällikkönä ja esimiehenä huolehdin myös ravintolan taustatöistä, sopivasta miehityksestä ja tiimiläisteni hyvinvoinnista.
Asiakaspalvelussa pitää olla pelisilmää. Kerran asiakas ei osannut päättää, söisikö muikkuja vai metsästäjänleipää. Ehdotin muutamaa muikkua alkupalaksi ja leipää pääruoaksi. Teot ovat henkilökunnalle pieniä, mutta niillä on valtava merkitys asiakkaalle.
Moni ravintolan työntekijöistä toimii tarvittaessa myös hotellin puolella. Parhaassa tapauksessa kirjaan asiakkaan sisään, myyn hänelle kylpyläliput, palvelen aterioilla ja kyselen vielä lopuksi, kuinka reissu on sujunut."
Palstalla kerrotaan S-ryhmän ja bonusyhteistyökumppaneiden ammattilaisten tarinoita.