Vuosi sitten maaliskuussa avattu Raflaamo.fi-palvelu on vakiinnuttanut asemansa ravintolakansan apuvälineenä. Keskimäärin se kerää noin 95 000 käyntiä viikossa, mutta esimerkiksi ystävänpäiväviikolla käyntimäärä nousi yli 120 000:een.
Raflaamo kokoaa yli 600 S-ryhmän ravintolan tiedot yhteen paikkaan. Sen tarkoituksena on helpottaa ravintolan, kahvilan tai baarin valintaa tarjoamalla vaihtoehtoja esimerkiksi lapsiperheille, kasvisruokailijoille tai italialaisen keittiön ystäville. Palvelun kautta voi myös varata pöydän haluamaansa ravintolaan, tutustua ruokalistaan ja ajankohtaisiin ravintolaetuihin tai antaa palautetta.
"Raflaamo elää vuorokauden rytmin mukaan. Aamulla availlaan paikkoja, valmistaudutaan lounasaikaan ja kerrotaan päivän parhaat vaihtoehdot. Lounaan jälkeen esitellään after work -etuja ja kerrotaan samalla, mitä kaikkea illalla olisi tarjolla", kuvailee markkinointipäällikkö Katri Sedoff kuvailee.
Raflaamo on suunniteltu käytettäväksi erityisesti mobiili- ja tablettilaitteilla, mutta se toimii myös tietokoneella. Se hyödyntää laitteiden sijaintitietoja ja näyttää käyttäjälle lähimmät ravintolat etäisyyden mukaisessa järjestyksessä.
Sedoffin mukaan Raflaamo-palvelu mukautuu hyvin sekä pienen että suuren kaupungin ravintolatarjontaan ja palvelee yhtä lailla Helsingissä kuin Kouvolassakin. Sijaintiin perustuvana palveluna Raflaamo palvelee myös kesäloma-Suomen matkailijoita esittelemällä lomapaikkakunnan tarjontaa.
"Kesällä kaikki S-ryhmän terassit ja niiden tarjoamat edut kootaan yhteen, jotta koko terassitarjonta on helposti hyödynnettävissä", Sedoff kertoo.
Raflaamon toimintoja kehitetään jatkuvasti asiakaspalautteen perusteella. Aikaisemmin esimerkiksi ravintoloiden lounaslistat näkyivät palvelussa vain päiväkohtaisesti, mutta asiakkaiden toiveesta niitä voi nyt katsella koko viikolta.