Oletko maistanut proteiinijäätelöä? Siitä tuli hitti
Oletko maistanut uutta hittituotetta, proteiinijäätelöä? Niin on nyt moni muukin!


Tämä jäätelökesä on poikkeuksellisen terveellinen. Etenkin nuoret aikuiset etsivät nimittäin pakastealtaasta yhä useammin proteiinijäätelöä. Siihen on lisätty proteiinia, joten proteiinipitoisuus on korkeampi kuin tavallisessa jätskissä.
Proteiinijäätelövalikoima on kasvanut samalla kun kysyntäkin. Isommin kysyntä lähti nousuun 2010-luvun lopulla. Nykyisin jo yli puolet, tarkalleen ottaen 57 prosenttia, kuluttajista, jotka kertovat ostavansa jäätelöä, ovat kiinnostuneita proteiinijäätelöstä.
Ilmiön taustalla on yleisempi proteiinitrendi. Tuotteet, joiden proteiinipitoisuus on korkea, ovat yhä suositumpia, tietää S-ryhmän tuoteryhmäpäällikkö Hanna Zimmerman. Suurimman osan niiden kuluttajista muodostavat sukupolvi Z ja millenniaalit eli noin 16–40-vuotiaat. Viime aikoina myös yli 40-vuotiaat naiset ovat liittyneet mukaan proteiini-intoiluun.
Proteiinituotteet houkuttavat nuoria aikuisia, koska nämä ovat muutenkin kiinnostuneita terveellisistä elämäntavoista, Zimmerman arvioi.
”Proteiinin saanti ja tärkeys ruokavaliossa korostuu sosiaalisessa mediassa. Se näyttelee tärkeää roolia eri vaikuttajien keskuudessa ja proteiinituotteiden markkinointi tapahtuukin pääsääntöisesti some-vaikuttajien toimesta”, Zimmerman kertoo.
Maku ratkaisee
Vaikka kuluttajat toivovat myös herkutteluun entistä terveellisempiä vaihtoehtoja, he eivät halua tinkiä mausta. Entistä monipuolisempien makuvaihtoehtojen ansiosta proteiinijäätelöistä voi nykyään löytää todellisia herkkuja. Miltä kuulostaisi esimerkiksi brownien tai kinuskin makuinen jäätelö?
Suosituimmat proteiinijäätelöt
Näitä proteiinijäätelöitä S-ryhmässä myydään eniten. Jäätelöt on listattu aakkosjärjestyksessä.