Ruotsissa O'Boy-trokarit pyytävät jopa 100 euroa purkista – "kriisiin" luvassa helpotusta myös Suomessa
Moni kuluttaja on syyskuussa havahtunut kaakaohyllyllä erikoiseen näkyyn: ruotsalaisen O'Boy-tuotteen kohdalla on ollut tyhjä aukko.

Kauppojen hyllyillä on ollut viime päivinä tyhjää O'boy-kaakaopurkkien kohdalla.
Ruotsissa on puhuttu jopa O'Boy-kriisistä. Tilanne on naapurimaassa jatkunut jo pari viikkoa.
Nyhetsmorgon kertoi aamutelevisiossa, että netissä on myyty O'Boy-paketteja yli tuhannen kruunun hintaan (n. 95 euroa). Ehkä härskein hintapyynti vanhasta yhden kilogramman purnukasta on 19 995 kruunua, joka on euroiksi muutettuna peräti 1900 euroa.
Suomessa vastaavaa tilannetta ei ole nettimarkkinoilla havaittu, mutta kaupassa ruotsalaiskaakaon hupenemisen huomaa.
Mistä on kyse, S-ryhmän valikoimapäällikkö Jussi Mannila?
"Kyse on elämässäkin esiintyvästä syystä. Kaikki asiat eivät mene aina niin kuin on suunniteltu. Kyseessä on isovolyymisen tuotteen linjauudistus, joka on kestänyt vähän pidempään kuin valmistajalla ovat laskeneet," Mannila vastaa.
Hänen mukaansa linja Ruotsissa kuitenkin pyörii taas ja helpotusta tilanteeseen on tulossa.
"7 000 pakettia 450-grammaista pakettia ja noin 11 000 kappaletta kilon pakettia on otettu vastaan tänään perjantaina ja toimitus noin 25 000 paketille on tiistaille. S-ryhmän myymäläverkosto on suuri ja myymälöiden saatavuus vaihtelee, mutta tilanne paranee asteittain."
Tilanne paranee asteittain.
Entä onko liikkeellä ollut hamstraajia?
"Tällaista ei ole ollut merkittävästi havaittavissa! Jos asia on mediassa esillä, moni asiakas saattaa ajatella, että otanpa tästä yhden paketin varmuuden varalta", Mannila miettii.
- 1.Tiesitkö tätä? Kylppärin kaakelit pestään "höyläämällä" lika pois
- 2.Pesetkö siivousrätit vaatteiden tai lakanoiden kanssa? Saatat vielä katua
- 3.Mainos: S-marketErityiskiitokset äidin valmistamalle lohelle ja perunamuusille
- 4.Haiseeko puhdas pyyhkeesi kamalalta? Siihen on syynsä
- 5.Nyt se tapahtui: 90-luvun verhot palasivat muotiin
- 6.Luovuitko sinäkin tästä huonekalusta? Nyt se palaa näyttävästi











