- Suomalaiset ostavat pääsiäisenä 923 000 kiloa mämmiä pelkästään S-kaupoista.
- Mämmi ostetaan mieluiten perinteisessä 700 gramman roveessa: niitä kannettiin S-ryhmän kaupoista kotiin melkein miljoona kappaletta. Periaatteessa se tarkoittaa, että yksi rove riittää viidelle syöjälle.
- Mämmin myynti alkaa kasvaa hitaasti jo tammikuun lopussa, kun todelliset mämmistit havahtuvat. Mämmikuume valtaa kansan pääsiäisviikolla jolloin myydään noin puolet kaikesta mämmistä.
- Kermaa myydään pääsiäisviikolla 60 % enemmän kuin keskimääräisellä viikolla.
- Jos kaikki S-ryhmän myymät suklaamunat jaettaisiin tasan alle 15-vuotiaiden suomalaisten kesken, jokaiselle riittäisi 8,5 pääsiäismunaa. Onneksi myös yli 15-vuotiaat auttavat 7,7 miljoonan pääsiäismunan urakassa.
- Eniten suomalaiset rakastavat näitä suklaamunia: 1. Kinder Suprise, 2. Mister Magic Surprise, 3. Kinder Surprise Barbie
- Noin puolet lampaanlihasta myydään pääsiäisen aikaan. Silloin suomalaiset ostavat noin 155 000 kiloa lampaanlihaa S-ryhmän ruokakaupoista.
- Enemmän pääsiäisenä syödään kuitenkin jotain ihan muuta lihaa kuin lammasta. Pääsiäisen tähti on broileri. Lammas tulee myyntimäärissä vasta viidentenä.
- Varma kevään merkki on se, että grillimakkaran myynti vilkastuu. Se tapahtuu yleensä pääsiäisviikolla: makkaran myynti kaksinkertaistuu alkuvuoden luvuista ja jatkaa kasvua aina elokuuhun.
- Pääsiäisen tärkein väri on keltainen: S-ryhmän kaupoissa myytiin 280 000 tulppaanikimppua, 390 000 ruukkunarsissia ja 40 000 leikkonarsissikimppua.
Makujen juhlaa: pääsiäisruoka ja reseptit, joissa maistuu kevät