Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

CASE: ORAL Hammaslääkärit

Teksti:
SOK
Kuvat:
N/A, na
Julkaistu: 31.10.2018
|
Muokattu: 4.4.2023
”Kampanjatulokset olivat niin hyviä, että Yhteishyvällä tulee olemaan kampanjoissamme vahva rooli myös jatkossa.” Minna Lönnqvist, viestintä- ja markkinointijohtaja, Oral Hammaslääkärit

Verkkoliikenne Oralin sivuilla kasvoi 35 %


Ienterveystestejä tehtiin 30 % enemmän

Tavoite

Oral Hammaslääkärit halusi edistää suomalaisten yleisterveyttä kertomalla vähän tunnetusta, mutta potentiaalisen vaarallisesta parodontiitti-sairaudesta. Parodontiitin diagnosointi ja hoito on Oralin kautta helppoa ja tehokasta.

Ratkaisu

Veimme kuvausryhmän Oralin erikoishammaslääkäri Juha Oittisen vastaanotolle, tallensimme faktat ja huippuasiantuntijan parhaat vinkit suun terveydenhoitoon. Lukijoita aktivoitiin suun hoitoon myös some-kyselyn keinoin.

Toteutus

Monikanavaiset sisällöt julkaistiin porrastetusti Yhteishyvän eri kanavissa. Sisällöillä kerrottiin parodontiitista, sen synnystä ja ehkäisystä – ja annettiin samalla vinkit omahoitoon ja hyvään suun terveyteen. Yhteishyvän Facebook-kyselyllä kartoitettiin tietotasoa, ja tarjottiin helppo reitti testiin.

Tulokset

Yhteishyvä.fi:ssä julkaistuja Oral-natiiviartikkeleita artikkelia luettiin pidempään kuin Yhteishyvän artikkeleita yleensä. Videot kiinnostivat ja niiden loppuunkatsomisprosentit olivat huippuluokkaa. Painetussa Yhteishyvässä julkaistun artikkelin huomioarvo oli keskitasoa korkeampi.