Jo 15 000 tutkinut ostoksiaan – näin Twitterissä innostuttiin Omat ostot -palvelusta - Yhteishyvä

Jo 15 000 tutkinut ostoksiaan – näin Twitterissä innostuttiin Omat ostot -palvelusta

Kuvateksti

Uusi palvelu on innostanut suomalaisia tutkimaan omia ostotietojaan S-ryhmän kaupoista. Omat ostot -palvelun avulla voi seurata, mitä tuotteita ostaa eniten, kuinka usein ja mistä.

Jaa Somessa
Teksti
Yhteishyvä
Kuvat
SOK

Omat ostot -palvelu on otettu syksyn aikana käyttöön vaiheittain, mutta lokakuun alussa palvelusta uutisoitiin isosti. S-ryhmä on avannut Omat ostot -palvelun

Uutisoinnin jälkeen jo 15 000 asiakasta on tutkinut, millaisia ostoja heillä on S-ryhmästä. Palvelu on tarjolla kaikille asiakasomistajille. 

Tiistaina 2.10. tehdyn käyttäjäkyselyn mukaan 91 prosenttia käyttäjistä on kokenut ostotietojen selailun hyödylliseksi tai erittäin hyödylliseksi. Suurin osa vastaajista tiesi entuudestaan, että kaupparyhmä kerää asiakkaistaan dataa. Vain yksi kymmenestä ei tätä tiennyt.

Omat ostot -palvelu kertoo asiakkaalle esimerkiksi, mitä tuotteita hän on ostanut eniten kuluneen vuoden aikana, mikä viikonpäivä on yleisin ostospäivä ja missä hän käy eniten ostoksilla. Palvelua tullaan jatkossa kehittämään muun muassa siten, että asiakas pystyy seuraamaan kotimaisten tuotteiden osuutta ostoksista.

Twitterissä Omat ostot -palvelu herätti keskustelua:

Ajattelin noudattavani suht tasapainoista ja terveellistä ruokavaliota. Sitten sain tietää, että 13 prosenttia viimeisen vuoden S-kauppojen ostoksistani oli juustoa. Lohdutusta sain siitä, että toiseksi eniten ostin vihanneksia. #sryhmä https://t.co/M76hmBMjBY

— Saara Tammi (@saaratammi) 2. lokakuuta 2018

Tämä. Olen halunnut päästä tällaiseen tietoon käsiksi jo pitkään, mutta kuittien kerääminen ja analysointi ei vain ole mun juttu. Yksityiskohtainen data kulutuksestani todella kiinnostaa bonuksia enemmän.

Julkaistu: 3.10.2018
Muokattu: 4.12.2018
Jaa Somessa