"Kiertävänä myyjänä autan aina siellä, missä apua tarvitaan. Palvelutiskiosaaminen on ykkösjuttuni, liha- ja kalaosastot ovat tuttuja. Työskentelen usein myös yhdistetyllä juusto- ja leikkeletiskillä.
Olen ruokaihminen sydämeltäni ja kokki koulutukseltani. Herkussa olen ollut kahdeksan vuotta. Sitä ennen olin 15 vuotta ruokaravintoloissa vuoropäällikkönä ja hovimestarina. Viime syksynä suoritin ruokamestarin erikoisammattitutkinnon.
Minulle, kuten monelle muullekin Herkun työntekijälle oli suuri helpotus, että S-ryhmä osti meidät.
Oli suuri helpotus, että S-ryhmä osti meidät.
Joka päivä keskustellaan asiakkaiden kanssa, siitä muuttuuko Herkku vai ei. Aina vakuutan, että Herkku on ihan oma juttunsa vastaisuudessakin.
Remontti on toki koetellut vähän kaikkien hermoja, mutta sen jälkeen meillä on tosi hieno ruokakauppa.
Odotan uudelta Herkulta paljon ja toivon, että saamme Herkun uuteen kukoistukseen. Kun tavoittelemme Euroopan ruokakauppojen kärkitasoa, henkilökunnan pitää olla asiantuntijoita.
Henkilökunnan pitää olla asiantuntijoita.
Meillä pitää olla enemmän moniosaajia, jotka hallitsevat useita erikoisaloja. Siksi tarvitaan jatkuvaa kouluttautumista.
Ruoka-ala kehittyy nopeasti. Asiakkaat tietävät trendit ja odottavat, että me seuraamme niitä. Meidän pitää tuntea koko tuotevalikoima, sekä osata neuvoa valmistustapoja ja kertoa esimerkiksi se, paljonko juhliin varataan lohta tai juustoja.
Pidän siitä, että asiakkaat ovat tarkkoja ja vaativia.
Pidän siitä, että asiakkaat ovat tarkkoja ja vaativia. Esimerkiksi leipäosastolla asiakkaat tuntevat pääkaupunkiseudun pienleipomot ja kysyvät niiden tuotteita.
Moni asiakas haluaa nyt gluteenittomia, maidottomia tai muita erikoistuotteita. Asiakkaista on tullut tuttuja, joiden kanssa jutellaan melkein päivittäin."