Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

Laura Sillfors sanoo, että vaativat asiakkaat ruokkivat myös omaa ammattitaitoa. Hän on työskennellyt Herkussa vuodesta 2010.

Laura on Herkun moniosaaja: "Pidän siitä, että asiakkaat ovat tarkkoja ja vaativia"

Teksti:
Sirkku Saariaho
Kuvat:
Nina Kaverinen
Julkaistu: 22.10.2018
|
Muokattu: 31.8.2020
Herkussa palvelutiskeillä kiertävänä myyjänä työskentelevä Laura Sillfors on itsekin sydämeltään ruokaihminen.

"Kiertävänä myyjänä autan aina siellä, missä apua tarvitaan. Palvelutiskiosaaminen on ykkösjuttuni, liha- ja kalaosastot ovat tuttuja. Työskentelen usein myös yhdistetyllä juusto- ja leikkeletiskillä.

Olen ruokaihminen sydämeltäni ja kokki koulutukseltani. Herkussa olen ollut kahdeksan vuotta. Sitä ennen olin 15 vuotta ruokaravintoloissa vuoropäällikkönä ja hovimestarina. Viime syksynä suoritin ruokamestarin erikoisammattitutkinnon.

Minulle, kuten monelle muullekin Herkun työntekijälle oli suuri helpotus, että S-ryhmä osti meidät.

Oli suuri helpotus, että S-ryhmä osti meidät.

Joka päivä keskustellaan asiakkaiden kanssa, siitä muuttuuko Herkku vai ei. Aina vakuutan, että Herkku on ihan oma juttunsa vastaisuudessakin.

Remontti on toki koetellut vähän kaikkien hermoja, mutta sen jälkeen meillä on tosi hieno ruokakauppa.

Odotan uudelta Herkulta paljon ja toivon, että saamme Herkun uuteen kukoistukseen. Kun tavoittelemme Euroopan ruokakauppojen kärkitasoa, henkilökunnan pitää olla asiantuntijoita.

Henkilökunnan pitää olla asiantuntijoita.

Meillä pitää olla enemmän moniosaajia, jotka hallitsevat useita erikoisaloja. Siksi tarvitaan jatkuvaa kouluttautumista.

Ruoka-ala kehittyy nopeasti. Asiakkaat tietävät trendit ja odottavat, että me seuraamme niitä. Meidän pitää tuntea koko tuotevalikoima, sekä osata neuvoa valmistustapoja ja kertoa esimerkiksi se, paljonko juhliin varataan lohta tai juustoja.

Pidän siitä, että asiakkaat ovat tarkkoja ja vaativia.

Pidän siitä, että asiakkaat ovat tarkkoja ja vaativia. Esimerkiksi leipäosastolla asiakkaat tuntevat pääkaupunkiseudun pienleipomot ja kysyvät niiden tuotteita.

Moni asiakas haluaa nyt gluteenittomia, maidottomia tai muita erikoistuotteita. Asiakkaista on tullut tuttuja, joiden kanssa jutellaan melkein päivittäin."

Odotettu avaus loppusyksystä

  • Ensimmäinen uudistettu Foodmarket Herkku, Helsingin keskusta, aukeaa loppusyksystä, ennen joulusesonkia. Keskustan Herkun lisäksi HOK-Elannolla on Herkku-myymälät kauppakeskuksissa Itiksessä, Jumbossa ja Tapiolan Ainoassa.
  • S-Etukortilla saa Bonusta Herkussa.
  • Uudistuksen kumppanina ovat olleet helsinkiläiset suunnittelutoimistot Amerikka ja Aivan.
  • Jatkossakin Herkun asiakkaita palvellaan suomen lisäksi ainakin ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi.

Herkun henkeä

  • "Herkun Henki" lähtee ihmisistä, myyjän ja asiakkaan kohtaamisista.
  • Jonotukseen etsitään ratkaisuja, joissa asiakkaan ei tarvitsisi seisoa tiskin edessä odottamassa vuoroaan.
  • Kassapalveluista tulee entistä nopeampia, kun asiakkaat voivat valita joko itsepalvelukassan tai perinteisen palvelukassan. Myös itsepalvelukassoilla on aina myyjä paikalla.

Lue myös

Taustaa

Lisää aiheesta