Herkku on helsinkiläisille tärkeä paikka, se on enemmän kuin ruokakauppa. Vaikka kauppa on muuttanut muotoaan vuosikymmenten aikana, se on aina ollut edelläkävijä, jonka valikoimat ja palvelut ovat olleet vertaansa vailla.
Viime vuodet ovat olleet Herkulle vaikeita. Kun Stockmann kertoi kesäkuussa 2017 myyvänsä Herkun S-ryhmälle, moni järkyttyi. Olisiko se Herkun loppu? S-marketko siitä tulee? Miten käy palvelun? Missä nyt voin käydä kaupassa?
Alkuvuodesta asiakkaille tehty verkkokysely vahvisti sen, minkä myyjät olivat kuulleet suoraan asiakkailta: Asiakkaat pelkäsivät, että Herkku muuttuu tavalliseksi ruokakaupaksi.
Suurimmalle osalle henkilökuntaa kauppa tarkoitti hyviä uutisia.
Suurimmalle osalle henkilökuntaa kauppa tarkoitti hyviä uutisia. Moni kertoi pelänneensä työpaikkansa puolesta. Iso kaupparyhmä, vaikka hyvin erilainen kuin Stockmann, osaa asiansa ja sillä on selvästi tahtoa ja varaa panostaa Herkkuun.
Uuden kaupan konseptin suunnittelu alkoi heti. Remontin aikataulu oli tiukka. Kauppa pidettäisiin auki remontin ajan, ja uudistus rullaisi läpi kaupan osasto kerrallaan. Kesän aikana palvelutiskit lyhenivät ja tavarat vaihtoivat paikkaa. Se on harmittanut asiakkaita.
Herkku pysyy herkkuna, palvelu on uudenkin kaupan sydän.
Myyjät ovat rauhoitelleet asiakkaita ja vakuuttaneet, että Herkku pysyy herkkuna, palvelu on uudenkin kaupan sydän. Kaikki on entistä parempaa, kun kauppa saadaan valmiiksi.
Toisinaan tunnelma remontin keskellä on ollut kuin Kauppatorilla, retiisejä on noukittu suoraan tuottajien laatikosta. Oikeastaan se oli esimakua tulevasta.
Yhdistelmä erinomaista ruokakauppaa ja elämyksellistä kauppahallia.
Uusi herkku on yhdistelmä erinomaista ruokakauppaa ja elämyksellistä kauppahallia. "Malttakaa vielä hetki", kuten Herkun myyjätkin sanovat asiakkaille. Kohta se on ihan valmis.