S-Pankin palveluvalikoima ja verkosto laajenivat, kun S-Pankki ja LähiTapiola Pankki fuusioituivat toukokuussa 2014. Nyt sulautumisessa on edetty viimeiseen vaiheeseen, jossa tuotteet ja palvelut yhdistyvät ja toiminta siirtyy samoihin kanaviin. Esimerkiksi verkkopankkeja on jatkossa vain yksi. Fuusion ansiosta valikoimiin on saatu suosittu asuntolaina.
"Saamme joka kuukausi parituhatta hakemusta, mikä aiheuttaa ajoittain ruuhkaa. Tilanne helpottuu uusien ja tehokkaampien järjestelmien avulla", kertoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.
Sijoituspalvelutalo FIM on ollut osa S-Pankkia vuodesta 2013 lähtien. Tämä on mahdollistanut muun muassa helpon rahastosijoittamisen.
"Kuukausittain kertyvän Bonuksen voi siirtää automaattisesti haluamaansa rahastoon. Pienistä puroista kertyy vähitellen isoja summia."
Kätevää pankkiasiointia
S-Pankin pankkipalveluita tarjotaan yli tuhannessa S-ryhmän toimipaikassa ympäri Suomea. Pankkiasioita voi hoitaa Prismojen ja Sokosten asiakaspalvelupisteissä, minkä lisäksi rahaa voi nostaa ja tallettaa myös kauppojen kassoilla.
"Peruspankkipalvelut ovat meillä edelleen maksuttomia", Ylihurula muistuttaa.
Noin 130 asiakaspalvelupisteen lisäksi käytettävissä on lähes sata asiantuntevaa S-Pankkiiria, jotka opastavat muun muassa sijoitus- ja asuntolaina-asioissa. Lisäksi kaupan ja pankin yhteinen sovellus, kansainvälistäkin tunnustusta saanut S-mobiili, tekee arjen pankkiasioinnista helppoa.
"S-mobiili on S-ryhmän oivallus, jossa asiakasomistajuuden edut sekä mobiilipankki yhdistyvät kätevässä älypuhelinsovelluksessa." S-mobiilissa voi tarkkailla Bonuksen kertymistä ja maksutapaetua sekä nähdä ostoksiin liittyvät takuukuitit, henkilökohtaiset edut ja kupongit. Pankkiosiossa voi maksaa laskuja, seurata tilitapahtumia ja siirtää rahaa rahastoon säästöön.
Lisää digitaalisia palveluja
S-Pankissa uskotaan, että digitaalinen murros iskee seuraavaksi pankkitoimialaan.
"Me näemme sen mahdollisuudeksi. Koska olemme osa kaupan toimintaa, pystymme sen ansiosta rakentamaan ainutlaatuisia digitaalisia palveluja. Mobiili liittyy entistä tiiviimmin tulevaisuuden digitaalisiin tekemisiimme", Ylihurula sanoo.
"Meidän tehtävänämme on tehdä raha-asioiden hoitamisesta niin helppoa, että asiakkaamme voivat keskittyä mukavampiin asioihin."