Leipomo Rostenin tuotekehittäjä Katariina Vesterisellä oli viime viikolla juhlan paikka: hänen kehittämänsä Rostis voitti Suomalainen menestysresepti -kisan, jossa etsitään kotimaisen ruoan uusia supertähtiä. Sen jälkeen juhlat ovat vain jatkuneet, sillä Rostiksia myytiin heti ensimmäisen kahden päivän aikana 130 000 kappaletta. Suosio on ylittänyt niin S-ryhmän kuin Leipomo Rostenin odotukset.
“Asetimme Rostikselle kovan myyntiennusteen, mutta kysyntä oli odotuksiimme nähden moninkertaista ja yllätti todella positiivisesti. Myös muut tiistaina lanseeratut menestysresepti-tuotteet ovat kiinnostaneet asiakkaita”, kertoo S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.
Rostis on myynnissä Prismojen, S-markettien, Food Market Herkkujen sekä isoimpien Alepojen ja Salejen paistopisteillä yksittäiskappaleina sekä neljän kappaleen pusseissa. Erityisesti kätevät valmispussit ovat olleet suosittuja.
“Leipomomme historiassa emme ole nähneet vastaavaa kiinnostusta uutuustuotetta kohtaan. Seuraamme ihmeissämme sosiaalisen median vilkasta ja innostunutta keskustelua Rostiksesta ja samalla myyntiä kaupoissa”, iloitsee markkinointijohtaja Veera Meltovaara Rostenin leipomosta.
Kappalemyynneiltään Rostis on noussut kauppojen myydyimpien tuotteiden joukkoon. Joissain kaupoissa uunituoreita Rostiksia on napsittu ostoskoreihin sitä tahtia, että hyllyt ovat päässeet hetkellisesti tyhjentymään.
”Täysin uusien tuotteiden kanssa pyrimme vastaamaan kysyntään mahdollisimman hyvin, mutta paikoin saattaa yksittäisissä myymälöissä joku tuotteista päästä hetkellisesti loppumaan. Suomalainen menestysresepti -tuotteiden laaja lanseeraus on pienten yritysten tuotantolinjoille valtava ponnistus ja arvostamme heidän työtänsä valtavasti”, Sampo Päällysaho jatkaa.
Suomalainen menestysresepti -kilpailu järjestettiin nyt toista kertaa. Finaalissa kisasivat Rostenin leipomon Rostiksen lisäksi Huonon äidin valmisruoka, Kuusamon kalan Kalalastu, Lapin Marian Villipesto sekä Elite Fitnessin Äidin patukka. Tuotekehitystä seurattiin Nelosella TV-ohjelmassa läpi kesän. Kilpailun palkintona on paikka S-ruokakauppojen hyllyllä sekä näyttävä tuki lanseerausmarkkinoinnissa. Rostis ja muut kilpailun finaalituotteet tuotiin myyntiin S-ruokakauppoihin 25.8. Viime vuoden voittajatuote Boltsi oli S-ruokakauppojen myydyin uutuustuote vuonna 2019.