Ruokamanifesti: Vähemmän antibiootteja eläimille
S-ryhmä haluaa, että antibiootteja syötetään vain sairaille eläimille.

Antibioottien liikakäyttö johtaa antibiooteille vastustuskykyisten bakteerikantojen vahvistumiseen. Tämä on maailmanlaajuinen ongelma. Haluamme tarttua antibioottien käytön vähentämiseen lihantuotannossa.
Suomalaisessa lihantuotannossa ongelmaa ei ole, mutta Pohjoismaiden ulkopuolella tilanne vaihtelee. Edellytämme jatkossa kaikilta omia merkkejämme valmistavilta, ulkomaista lihaa käyttäviltä tavarantoimittajilta sitoutumista antibioottien käyttöön liittyviin S-ryhmän hyvän käytännön ohjeisiin ja vaatimuksiin.
Käymme läpi toimitusketjumme vuoden 2018 loppuun mennessä. Mahdolliset muutokset valikoimiin tehdään tämän selvitysprosessin perusteella.
Emme hyväksy rutiininomaista antibioottilääkitystä ja antibioottirehun syöttämistä terveille eläimille. Antibiootteja tulee käyttää ainoastaan eläinlääkärin määräyksellä ja rajoittaa niiden käyttö sairaiden eläinten hoitoon.
Lue lisää Ruokamanifestista: www.yhteishyva.fi/ruokamanifesti
- 1.“Milloin tulee toinen?” Annin vastaus hämmentää etenkin miehiä
- 2.Pesetkö siivousrätit vaatteiden tai lakanoiden kanssa? Saatat vielä katua
- 3.Onko sinullakin? Moni suomalainen omistaa tietämättään designklassikon
- 4.Mainos: S-marketErityiskiitokset äidin valmistamalle lohelle ja perunamuusille
- 5.Luovuitko sinäkin tästä huonekalusta? Nyt se palaa näyttävästi
- 6.Nyt se tapahtui: 90-luvun verhot palasivat muotiin











