S-ryhmän ensimmäinen Food Market Herkku avattiin Helsingin keskustassa lokakuussa 2018. Herkku pyrkii monella tapaa olemaan ruokakauppojen edelläkävijä.
Kaupan ylpeydenaihe ovat palvelutiskit. Monipuolisia ja laadukkaita palvelutiskejä on yhteensä 85 metriä. Tuotteiden esillepanoon on kiinnitetty paljon huomiota.
”Palvelutiskit erottavat Herkun muista kaupoista. Ruoankäsittely, käsityöläisyys ja henkilökunnan taidot ovat Herkussa omaa luokkaansa”, Food Market Herkun ketjujohtaja Mika Heikkinen sanoo.
Hyvä esimerkki Herkun nykyaikaisista toimintatavoista on mahdollisuus mobiilijonottamiseen. Vuoronumeron voi varata sovelluksessa jo matkalla Herkkuun. Sovellus ilmoittaa viestillä, kun oma vuoro lähestyy.
Huomattu kansainvälisestikin
Helsingin keskustan Food Market Herkku sai positiivista, kansainvälistä huomiota heti avaamisensa jälkeen. Arvostettu kansainvälinen ruokakauppa-alan asiantuntijaorganisaatio IGD nosti sen vuoden 2018 raportissaan ainoana pohjoismaisena kauppana maailman 16 kiinnostavimman ruokakaupan joukkoon.
Elämyksistä kiitosta sai erityisesti Food Market Herkun Bistro. Raaka-aineet saadaan tiskiltä, ja resepteistä vastaa huippukokki. Lisäksi Bistron ruokalistan hinnoittelu on maltillinen.
”Noteeraus lämmitti. Olemme onnistuneet uudistuksessa todella hyvin”, ketjujohtaja Mika Heikkinen myhäilee.
Raportin ilmestymisen jälkeen Herkku on jatkanut uudistumistaan. Vuoden aikana Herkussa on terävöitetty käytäntöjä ja opittu valtavasti uutta. Herkussa halutaan olla edelläkävijöitä, joten uutta opitaan ja osaamista kehitetään jatkuvasti.
”Olemme vuoden aikana kasvaneet ja kehittyneet. Marraskuussa avasimme Sushi Daily -ravintolan”, Heikkinen sanoo.