Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

Päivi Nummi-Kauppila, myyjä, Emotion Hamina, Kymen Seudun Osuuskauppa.

Mieluinen meikkiopas

Teksti:
Enna Koivunen
Kuvat:
SOK
Julkaistu: 22.10.2018
|
Muokattu: 31.8.2020
Haminan Emotionin myyjä Päivi Nummi-Kauppila saa parhaan palkinnon työstään, kun asiakas palaa myymälään.

"Moni ajattelee, että kosmetiikkamyyjän työ on vain kynsien lakkailua ja itsensä meikkaamista. Ammatissa tarvitsee kuitenkin valtavasti tietoa, sillä myytäviä tuotesarjoja on paljon ja asiakkaat ovat valveutuneita. Lisäksi allergioita on runsaasti, mikä on huomioitava tuotevalinnoissa. Siksi jatkuva kouluttautuminen ja tuotteisiin perehtyminen on välttämätöntä mutta myös innostavaa.

Tulin töihin myymäläämme, Suomen ensimmäiseen Emotioniin, kun se perustettiin 15 vuotta sitten. Asiakaspalvelun laatua on korostettu alusta alkaen, ja siihen panostetaan edelleenkin. Saan suurimman palkinnon työstäni, kun asiakas palaa kertomaan, että suosittelemani tuote on ollut mieluinen.

Nautin siitä, että kohtaan päivän aikana lukuisia eri asiakkaita. Koulutukseltani olen kosmetologi, mutta pidän enemmän myyntityöstä kuin rauhallisemmasta hoitojen tekemisestä. Päivän aikana teen kauneus­neuvontaa ja asiakasmeikkejä, hyllytän tuotteita ja siivoilen myymälää. Kampaamo- ja terveystuotteet sekä alusvaatteet tekevät työstä monipuolisen.

Tällä hetkellä myymälässä on erityisen mukavaa, sillä kesämökkiläiset asioivat meillä edelleen, mutta koulujen ja töiden alun lähestyessä myös paikkakuntalaiset palaavat ostoksille."

Juttusarjassa kerrotaan S-ryhmän ja bonusyhteistyökumppaneiden ammattilaisten tarinoita.

Lisää aiheesta