S-marketin konseptikehityksestä vastaava Katarina Vikman vastaa kysymyksiin uudesta Sinuntoive-palvelusta.
Mikä Sinuntoive-palvelu on?
Uudistuvat S-marketit haluavat tarjota entistäkin paremmin paikallisten asiakkaiden makuun ja mieltymyksiin sopivan valikoiman. Tuotetoiveita varten on luotu oma verkkosivu sinuntoive.fi, jossa on helppo esittää oma toiveensa. Jos vaikka lähileipomon tuotteita ei löydy omasta kaupasta, siitä voi helposti lähettää toiveen netissä.
Missä kaupoissa palvelu toimii?
Toukokuun 2021 alusta lähtien palvelu on ollut käytöissä kaikissa Suomen S-marketeissa.
Voiko omassa lähikaupassa enää toivoa?
S-marketeissa on aina voinut esittää tuotetoiveita myymälöissä, ja niin voi tehdä jatkossakin. Uuden nettipalvelun avulla halusimme tehdä toivomisesta asiakkaille vieläkin helpompaa.
Miten paljon toiveita on esitetty?
Olemme saaneet mukavasti toiveita, vaikka palvelu on vielä varsin uusi. Meillä on yli 400 S-marketia eri puolilla Suomea. Palvelun valtakunnallisella avausviikolla saimme peräti 4000 toivetta. Arvioimme, että pystymme toteuttamaan niistä yli puolet.
Toiveita tulee selkeästi enemmän pienempiin myymälöihin, joissa valikoima on suppeampi. Saamme erityisen paljon toiveita myös myymälöihin, joiden lähellä ei ole isoa kauppaa.
Mitä tuotteita on toivottu erityisen paljon?
Eniten toivotaan erilaisia valmisruokia, makeisia, mausteita ja virvoitusjuomia.
Mitä itse toivoisit omaan lähikauppaasi?
Granaattiomenan siemeniä pakastepussissa. Siemenet ovat käteviä esimerkiksi smoothiessa vaikkapa banaanin ja marjojen kanssa. Tuntuu, että korona-aikaan esimerkiksi salaattien syöminen on jäänyt vähän vähemmälle, kun kotona ei ole aina jaksanut niitä laittaa.