"Täällä näyttää herkulliselta. Kasvikset ovat nyt valokeilassa. Satokausikasvikset ovat ensimmäinen asia, jonka asiakkaat näkevät, kun tulevat tänne", Satokausikalenterin toimitusjohtaja Natalia Salmela kehaisee.
Salmela on saapunut kollegansa, Satokausikalenterin isän Samuli Karjulan kanssa uudistuneen Food Market Herkun avajaisiin. Uudistunut ruokakauppa saa Salmelalta kiitosta muun muassa trendien seuraamisesta.
"Satokausiajattelu on tätä päivää. Sen tulisi näkyä kaikkialla."
Vihannesosasto houkuttelee kokeilemaan uutta.
Vieressä hymyilevä Karjula kiittelee muun muassa koria, josta lapsiasiakkaat saavat napata mukaansa banaanin, jotta ostoskierros ei mene nälkäkiukun vuoksi pilalle, sekä irrallaan myytäviä, kaapissa säilytettäviä sieniä.
"Täällä kasvisten ostamisesta on tehty helppoa. Valikoimaa on myös kuratoitu hyvin – ja tuotteet ovat väljästi ja selkeästi esillä", Karjula toteaa.
"Täältä saa inspiraatiota, vihannesosasto houkuttelee kokeilemaan uutta", Salmela jatkaa.