Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

Roy Norron Kalatassu on tähän mennessä pärjännyt Suomalainen menestysresepti 2023 -kisassa erinomaisesti. Miten käy, kun huomio on pakkaussuunnittelussa?

Kestääkö Royn voittokulku? Panokset kasvavat ja yksi kisaajista joutuu palaamaan lähtöruutuun | JAKSO 6

Teksti:
Pirjo Latva-Mantila
Kuvat:
Mediawan
Julkaistu: 30.12.2022
|
Muokattu: 30.12.2022
Menestysresepti-sarjan kuudennessa jaksossa finalistit suunnittelevat tuotteilleen pakkauksia. Tehtävä osoittautuu vaikeaksi.

(MAINOS) Kalatassu-Roy lähtee tehtävään piikkipaikalta, joten hänellä on nyt kovimmat paineet. Mies haluaa tyhjiöpakata herkkunsa niin, että se on kokonaan näkyvissä. Takaraivossa kuitenkin jyskyttää Jyrki Sukulan kommentti, jossa tämä vertasi kalatassua ”aurinkoa saamattomaan turistiin”.

Pakkausideoita esitellään ensin työpajassa, jonka vetävät S-ryhmän myyntijohtaja Antti Oksa sekä SOK:n markkinointijohtaja Lauri Toivonen. Vain Marin säilykepurkkiluonnokset saavat suitsutusta, mutta muut joutuvat palaavat sorviensa ääreen häntä koipien välissä.

”Paska palaute, mutta onneksi se oli vasta työpaja”, huokaisee Smokehouse-Tero, jonka ensimmäinen idea toi valmentajilla mieleen Saarioisen tuotteet. Sanojakin oli liikaa.

Terolla on edelleen kisan huonoimmat pisteet ja hän myöntää häpeävänsä jumbosijaansa.

Smoothieta kehittävän Kaisan pitäisi saada kuluttajat luottamaan tahiniin, jota suomalaiset eivät vielä oikein tunne.

”Ekaa kertaa oikeasti pelottaa, miten tulee suoriutumaan tehtävästä. Itse uskon tahiniin. Siitä tulee trendi, ja sen näkee jo maailmalla.”

Linssari-Nanne taas päättää olla rohkea ja antaa keittopurkille omat kasvonsa, kuten tuomaristo on ehdottanut.

Mimin stressi kasvaa, sillä hän saa sopimusvalmistajalta tyrmäävän tiedon ja joutuu palaamaan Sushikkeen kanssa lähtöruutuun.

Suomalainen menestysresepti 2023 -kilpailua voit seurata televisiosta MTV3-kanavalta keskiviikkoisin kello 20. Jaksot löytyvät myös Katsomosta.

Sarjassa etsitään uusia hittituotteita mm. S-marketin ja Prisman valikoimaan. Voittaja ratkeaa helmikuun ensimmäisenä päivänä nähtävässä jaksossa.

Lue finalistien haastattelut: