Yhtenäisen Prisma-ketjun päivittäistavarapuolen onnistuneet ratkaisut vetivät suuret asiakasvirrat sen myymälöihin. Vuosien aikana valikoimat kasvoivat ja laatu parani. Käyttötavarat olivat aluksi suurilta osin Kaukoidästä tuotuja halpatuotteita, mutta muutaman vuoden jälkeen laadukkaammat ja tunnetut brändituotteet yleistyivät. Tämä toimintatapa on vain korostunut 2000-luvun aikana.
”Laadukkaisiin valikoimiin panostaminen ei ole missään vaiheessa vaikuttanut Prisman liikeidean peruselementtiin, hintakilpailukykyyn”, Suomen ensimmäistä Prismaa avaamassa ollut Veijo Karhula kiteyttää.
Prisma on siis aina ollut, yhä tänäkin päivänä, hyvä ja edullinen.
SOK:n puolella Prisma-ketjua kehittämässä oli erikoistavaralinjan johtaja Harri Mönkkönen. Hänellä on yhä elävänä muistissa 1990-luvun alkuvuodet, kun Prismojen käyttötavaravalikoimia haluttiin uudistaa merkkituotteilla. Se ei ollutkaan helppo juttu, joka vain omalla päätöksellä toteutetaan.
”Meidän oli alkuun vaikea saada laatumerkkejä valikoimiimme, koska Prisma oli hypermarket eikä tavaratalo. Eräskin hyvin tunnettu kansainvälinen brändi ilmoitti meille, että heidän tuotteitaan ei tulla koskaan näkemään Prismoissa. No, maailma muuttuu, ja heidän tuotteitaan on ollut Prisman valikoimissa nyt jo hyvin pitkään”, Mönkkönen naurahtaa.