”Kebab-nimeä voidaan käyttää vain paahdetusta lihasta”, finalisti Juha Korhonen kertoo rauhalliseen tyyliinsä.
Takaisku on kova, sillä Kuusamon Kalajaloste tavoittelee kebab-tyyppisellä kalatuotteella kokonaan uudenlaista kuluttajaryhmää. Miten mielikuva voidaan säilyttää ilman kebab-nimeä?
Samaan aikaan yrityksen on pohdittava, mikä on heidän tuotteensa konsepti. Tehtävä on annettu kilpailijoille tuomaristolta.
”Miten voit kertoa lyhyesti ja terävästi tuotteesta? Tämä vie kalastajan aivot todella kauas omalta mukavuusalueelta”, hän miettii.
S-ryhmän Ilkka Alarotu näkee tuotekonseptin erityisen tärkeänä vaiheena kehitystyössä.
”Nähdään se, että millaisiin kulutustarpeisiin tuote on tarkoitettu. Tämä varmasti jakaa kilpailijoita siinä, miten hyvin he ovat löytäneet oman lokeronsa markkinassa”, Alarotu perustelee.
Kenen konsepti toimii ja kenellä on pallo hukassa? Suomalainen Menestysresepti -tv-sarjan uudet jaksot maanantaisin Neloselta kello 20. Katsottavissa myös Ruutu.fi-suoratoistopalvelussa.