Nyt odotamme seuraavaa jaksoa, finaalia, niin kovasti, että ajankohta on pakko merkitä kalenteriin huutomerkeillä: Suomalainen menestysresepti -televisiosarjan viimeinen jakso esitetään MTV3-kanavalla keskiviikkona 25.8. Tuolloin selviää, kenellä on voittoisa menestysresepti ja pääsy S-ryhmän ruokakauppojen syksyn ykköslanseeraukseksi.
Edellisillä kausilla voittajia ovat olleet Boltsi ja Rostis, joista kummastakin tuli supersuosittuja.
Ennen voittajan valintaa tuomaristo haluaa tietää, kuinka kisan loppumetreille valitut osallistujat markkinoisivat omaa tuotettaan – kuinka he herättäisivät kuluttajien mielenkiinnon ja houkuttelisivat ostopäätökseen?
Yhdeksännessä tv-sarjan jaksossa vuoron saa ensimmäiseksi Miki Puikkonen. Kuinka hän markkinoisi härkäpapupaloja?
”Minulla on kaksi kärkeä. Mukana ovat huippukokit, jotka ovat valmistaneet maku edellä ruokaa ja hyvää fiilistä.”
Härkäpapupalojen mainosvideolla ollaan rannalla, keittiössä ja nähdään eri kokit. Tuotekehitysyhtiö Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma, yksi tuomareista, ihmettelee kahden kärjen valintaa. Tuomaristoon kuuluva Jukka Kurttila on sanoissaan paljon suorempi.
”Konsepti puuttuu. Tuo on sillisalaattia.”
Puikkonen ottaa palautteen nöyränä vastaan ja kommentoi ymmärtävänsä tuomareita. Markkinointia pitää kiteyttää.