Kasvisruoat | Yhteishyvä
Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.
Pasta alla Norma eli munakoisopasta

Parasta kasvisruokaa: helpot ja nopeat kasvisreseptit arkeen ja herkut juhlahetkiin

Hyvä kasvisruoka on helppoa, herkullista ja täyttävää. Täältä löydät niin arjen terveelliset ja edulliset kasvisruoat kuin viikonloppujen ja juhlien näyttävät vegeherkut. Katso parhaat kasvisruokareseptimme joka tilanteeseen!

Helppoa ja nopeaa kasvisruokaa kaikille: aloittelijoille, konkareille ja penninvenyttäjille

Oletko päättänyt pitää kasvisruokapäivän kerran viikossa? Aloita kokkailu helpoista kasvisruoista: tee porkkanainen bolognese härkiksestä, pyöräytä nopea kasviswokki tai parsakaali-hummuspasta. Myös paahdetuista kikherneistä tehty kasvissosekeitto ja kasvispyörykkäpelti valmistuvat vaivatta. Ja mikä parasta, suurin osa näistä kasvisruoista on pöydässä puolessa tunnissa!

Suosituimpiin kasvisruokaresepteihin kuuluvat myös erilaiset kasvispihvit ja kasvispyörykät, mehevä kasvislasagne sekä kasviscurryt.

Jos etsit etenkin halpoja kasvisruokia, käännä katseesi satokauden kasviksiin. Kun valitset kaupassa kärryysi niitä, voit olla varma, että hinta ja maku ovat kohdillaan. Satokausikasvisten lisäksi penniä venyttävälle vegekokille sopivat juurekset ja pavut: testaa esimerkiksi vegaanista borssia tai tuhtia linssi-papukastiketta.

Reilusti väriä ja makua – juhlavat kasvisruoat maistuvat kaikille

Onko juhliin tulossa kasvissyöjä tai vegaani, etkä tiedä miten tutuista tarjottavista saisi heillekin sopivaa syötävää? Tai etsitkö uutta, päräyttävää vegebravuuria viikonlopun pirskeisiin? Varmoja valintoja juhlapöytään ovat vegaaninen voileipäkakku ja porkkanakakku. Jos haluat kokeilla jotain erilaista, testaa ihanan tahmeat kukkakaaliwingsit ja runsas vege mix platter.

Sekaanit, kasvissyöjät, vegaanit

Kasvisruokaa voi syödä monella tapaa. Yhdelle riittää kasvisruokapäivä kerran viikossa, toinen kokkaa kaikki arkiruoat kasviksista ja säästää lihan juhlahetkiin. Olipa tyylisi mikä tahansa, voit onnitella itseäsi hyvästä valinnasta: kasvisten lisääminen ruokavalioon tuo hyödyllisiä terveysvaikutuksia joka tapauksessa.

Myös kasviperäisiä proteiininlähteitä on nykyään tarjolla runsaasti, joten monipuolisen kasvis- tai vegaaniruokavalion koostaminen on helpompaa kuin koskaan. Sekasyöjäkin voi kokeilla vaihteeksi härkistortilloja, nyhtökaurakaalilaatikkoa tai lasagnea kaurajauhiksella tuttujen jauheliharuokien sijaan.

Ja eikun kokkaamaan! Tässä kaikki kasvisreseptimme